Trooper in zee met Plopsaland

Communication / News

rooper plopsa correctTrooper, de startup van Klaas Olbrechts, Elisabet Lamote en Jan Dejonghe, wil verenigingen helpen aan extra middelen. Door de leden van de ondertussen meer dan 160 verenigingen te laten shoppen via hun Trooperplatform. Per aankoop van een lid ontvangen ze een commissie van gemiddeld 5%. Na een klein jaar heeft Trooper al dik 12.000 euro overgemaakt aan de betrokken verenigingen. "De verenigingen die we tot nu hebben, zijn vanzelf gekomen. De goede oude word of mouth," zegt Jan Dejonghe. "Nu, met de nieuwe website, is eindelijk ons boekhoudsysteem geautomatiseerd. En kunnen we voluit actief verenigingen gaan recruteren. We hebben het ambitieuze plan om tegen het eind van het jaar 750 verenigingen te verwelkomen.

De nieuwe versie van het Trooperplatform is ondertussen online en om dat te vieren is Plopsaland op 25 en 26 november van de Trooperverenigingen. Alle leden, naar schatting 15.000 ondertussen, kunnen op 25 en 26 november voor 19,99 in plaats van 36 euro van een dagje Plopsaland genieten. Bovendien gaat er van dat ticketbedrag nog eens 3,75 euro recht naar de kas van de vereniging. Elisabet Lamote: "We werken nu ook met 2 man fulltime op Trooper. Wij gaan volledig voor onze missie. Verenigingen de middelen geven om hun dromen te realiseren. Trooper kan een mooie aanvulling zijn op het moment dat subsidiekranen toegedraaid worden en de opbrengsten van mosselavonden en wafelenbakken soms niet meer volstaan."