Augmented reality, blogs, online communities… Ikea maakt al even gebruik van de vele digitale tools om zijn reclamecampagnes mee te ontwikkelen. Maar in Canada is de Zweedse meubelmaker nog een stapje verder gegaan. Om er zijn catalogus van 2016 te promoten, schakelt Ikea de hulp in van Twitter: al wie tweet onder de hashtag #GrabLifeByTheCatalogue zal daarvoor beloond worden. Zo werkt het: in 12 Canadese steden worden de Ikea-winkels uitgerust met speciale machines, die de gebruikers een unieke PIN-code laat zien. Wie dit nummer retweet naar @IkeaCanada, voorafgegaan door de hashtag, kan genieten van kortingen voor maaltijden in het restaurant of kan zelfs cadeaubonnen tot $250 euro winnen!
Stefan Sjöstrand, president van Ikea Canada, vertelde aan marketing.ca dat het inschakelen van sociale media om klanten te lokken vanzelfsprekend is voor het merk. « Ikea is zeer actief op sociale media en communiceert ook heel graag via deze weg. We krijgen jaarlijks 25 miljoen klanten over de vloer en we zouden er op het web zelfs 75 miljoen moeten bereiken. Willen we in de toekomst nog meer in aanraking komen met de consument en hem nog vaker inspireren, dan is het noodzakelijk om actief te zijn op de verschillende sociale netwerken. »
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]