Augmented reality, blogs, online communities… Ikea maakt al even gebruik van de vele digitale tools om zijn reclamecampagnes mee te ontwikkelen. Maar in Canada is de Zweedse meubelmaker nog een stapje verder gegaan. Om er zijn catalogus van 2016 te promoten, schakelt Ikea de hulp in van Twitter: al wie tweet onder de hashtag #GrabLifeByTheCatalogue zal daarvoor beloond worden. Zo werkt het: in 12 Canadese steden worden de Ikea-winkels uitgerust met speciale machines, die de gebruikers een unieke PIN-code laat zien. Wie dit nummer retweet naar @IkeaCanada, voorafgegaan door de hashtag, kan genieten van kortingen voor maaltijden in het restaurant of kan zelfs cadeaubonnen tot $250 euro winnen!
Stefan Sjöstrand, president van Ikea Canada, vertelde aan marketing.ca dat het inschakelen van sociale media om klanten te lokken vanzelfsprekend is voor het merk. « Ikea is zeer actief op sociale media en communiceert ook heel graag via deze weg. We krijgen jaarlijks 25 miljoen klanten over de vloer en we zouden er op het web zelfs 75 miljoen moeten bereiken. Willen we in de toekomst nog meer in aanraking komen met de consument en hem nog vaker inspireren, dan is het noodzakelijk om actief te zijn op de verschillende sociale netwerken. »
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]