WFA (World Federation of Advertisers) organiseerde zijn jaarlijkse Global Marketer Week in Toronto, Canada. Meer dan 150 CMO’s van multinationale ondernemingen en van nationale adverteerdersorganisaties uit de hele wereld bespraken de globale uitdagingen voor marketing en communicatie. De Global Marketer Conference werd bijgewoond door 450 professionals.
Tijdens de algemene vergadering van de vereniging werd het nieuw Executief Comité van de WFA samengesteld. Het Executief Comité bestaat uit senior marketers en vertegenwoordigers van nationale adverteerdersverenigingen. Dit weerspiegelt de dubbele missie van de WFA: enerzijds marketers helpen om de efficiëntie en effectiviteit te verhogen van van hun marketing- en communicatie-investeringen, anderzijds om de belangen van merken ondersteunen via representatie en zelfregulering. Het Executief Comité vergadert op kwartaalbasis om de prioriteiten en de strategie van de organisatie te bepalen. De algemene vergadering herverkoos Chris Van Roey, CEO UBA, als lid van het WFA Executive Committee. David Wheldon, CMO RBS, werd herverkozen voor en tweede termijn als voorzitter WFA. Stephan Loerke, CEO WFA, verwelkomde de leden en benadrukte dat “één van de sterktes van de WFA is de bereidheid van senior executives om hun tijd en inzichten met elkaar te delen”
Naast de verschillende internationale meetings en de Global Marketer Conference kwamen tijdens de week ook de nationale adverteerdersverenigingen samen. Chris Van Roey pleitte aldaar voor een nauwere internationale samenwerking tussen de verenigingen. “We kunnen enerzijds veel van elkaars successen en mislukkingen leren en anderzijds zijn we ook samen sterker om de complexe uitdagingen voor merken te identificeren en gezamenlijk concreet aan te pakken”. Zijn voorstel werd zeer positief ontvangen. UBA zal als eerste associatie in de loop van volgende maanden een 'National Associations Council' hosten in Brussel. UBA staat op de agenda als voorbeeld voor succesvol management. Daarnaast zullen de afgevaardigden verschillende thema’s behandelen die de individuele verenigingen efficiënter en effectiever kunnen maken in hun opdracht.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]