Voor ouders van kinderen die geboren worden na 1 januari 2019 gaat er in Wallonië begin volgend jaar een nieuw kinderbijslagsysteem van kracht. Iedere familie kan dan weer kiezen voor zijn eigen kinderbijslagfonds. Omdat UCM het verschil wil maken en een doordacht merk wil zijn, liet het het Waalse kinderbijslagfonds zich vergezellen door Minale Design Strategy. Het bureau werkte voor UCM aan een nieuwe identiteit: Camille, ‘de bondgenoot van je familie.’
Om Camille tot leven te wekken, vertrouwde Minale Design Strategy op een dynamisch identiteitssysteem. Camille heeft dus geen geslacht en werd niet belichaamd, maar drukt zich uit in beeldtaal. De eigentijdse en minimalistische identiteit van Camille staat voor een speelse spraak. De kleur blauw en de bijhorende emoji’s moeten de nieuwe identiteit bekrachtigen. Het doel is duidelijk en precies: de families begeleiden in hun project van het leven.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]