UNICEF België en FamousGrey maken #RealExcuses

Mijn hond heeft mijn huiswerk opgegeten... Welke leerling heeft nog nooit een vals excuus verzonnen om te spijbelen of zijn huiswerk niet op tijd in te leveren? In de nieuwe sensibilisatiecampagne #RealExcuses spelen UNICEF België en FamousGrey in op deze valse excuses om een echt probleem, zijnde de onderwijsongelijkheid in België, aan te kaarten. Want de realiteit is dat in 2022, België één van de landen is waar deze ongelijkheid het grootste is.
Mijn excuus? Ik had bijna een jaar lang geen leerkrachten…
Via twee aangrijpende anonieme getuigenissen belichten UNICEF België en FamousGrey het onrecht dat twee jongeren uit lagere sociaaleconomische milieus in het onderwijs ondervonden, en roepen ze onze politieke verantwoordelijken op om alle kinderen kwaliteitsvol onderwijs aan te bieden. En dus: Tijd voor actie, geen excuses meer. Hoewel het Belgische schoolsysteem een van de rijkste van Europa is en onze leiders beloofd hebben gratis, inclusief en kwaliteitsvol onderwijs voor ieder kind te garanderen, is de realiteit dus heel anders. Met de oproep "Tijd voor actie, geen excuses meer" herinneren UNICEF België en FamousGrey onze politici eraan dat zij geen excuus hebben om hun beloften niet na te komen en dat onderwijs een fundamenteel recht is. De twee getuigenissen zijn te vinden op de website en de social media van UNICEF België.
Credits
Client: UNICEF Belgium
Client contacts: Nora Belhadi, Jeroen Lauwereys
Agency: FamousGrey
Executive CD: Peter Ampe
Creative team: Yana Gestels, Zoé De Priester
Copywriter: Jan Schoofs
Account Director: Olivia Naudts
Account Executive: Maxine Heylands
Strategic Director: Dominique Poncin
Digital strategist: Wies Dickens
Digital designer: Sacha Lempereur, Simone Curzi
Performance Marketeer: Laurent Verheyen
Designer: Elsa Gervais
DTP: Franco Scaramuzza
Production Agency: AKA De Mensen
Executive producer: Eline Rousseau
Director: Dimitri Sterkens
DOP: Dries Vanderhaegen
Post production: Famous Productions
Agency producer: Gaëlle Haesaert, Myriam Maes
Editor: Sven Vanhee, Gilles Desplanque
Sound mix: Mathieu Savenay
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]