UNICEF België en FamousGrey maken #RealExcuses

Crea / News

Mijn hond heeft mijn huiswerk opgegeten... ​Welke leerling heeft nog nooit een vals excuus verzonnen om te spijbelen of zijn huiswerk niet op tijd in te leveren? In de nieuwe sensibilisatiecampagne #RealExcuses spelen UNICEF België en FamousGrey in op deze valse excuses om een echt probleem, zijnde de onderwijsongelijkheid in België, aan te kaarten. Want de realiteit is dat in 2022, België één van de landen is waar deze ongelijkheid het grootste is.

Mijn excuus? Ik had bijna een jaar lang geen leerkrachten…

Via twee aangrijpende anonieme getuigenissen belichten UNICEF België en FamousGrey het onrecht dat twee jongeren uit lagere sociaaleconomische milieus in het onderwijs ondervonden, en roepen ze onze politieke verantwoordelijken op om alle kinderen kwaliteitsvol onderwijs aan te bieden. En dus: Tijd voor actie, geen excuses meer. Hoewel het Belgische schoolsysteem een van de rijkste van Europa is en onze leiders beloofd hebben gratis, inclusief en kwaliteitsvol onderwijs voor ieder kind te garanderen, is de realiteit dus heel anders. Met de oproep "Tijd voor actie, geen excuses meer" herinneren UNICEF België en FamousGrey onze politici eraan dat zij geen excuus hebben om hun beloften niet na te komen en dat onderwijs een fundamenteel recht is. ​ De twee getuigenissen zijn te vinden op de website en de social media van UNICEF België.

Credits

Client: UNICEF Belgium
​Client contacts: Nora Belhadi, Jeroen Lauwereys

Agency: FamousGrey
​Executive CD: Peter Ampe
​Creative team: Yana Gestels, Zoé De Priester
​Copywriter: Jan Schoofs

Account Director: Olivia Naudts
​Account Executive: Maxine Heylands
​Strategic Director: Dominique Poncin

Digital strategist: Wies Dickens
​Digital designer: Sacha Lempereur, Simone Curzi
​Performance Marketeer: Laurent Verheyen
​Designer: Elsa Gervais
​DTP: Franco Scaramuzza

Production Agency: AKA De Mensen
​Executive producer: Eline Rousseau
​Director: Dimitri Sterkens
​DOP: Dries Vanderhaegen

Post production: Famous Productions
​Agency producer: Gaëlle Haesaert, Myriam Maes
​Editor: Sven Vanhee, Gilles Desplanque
​Sound mix: Mathieu Savenay