Van PUBTOPIA naar Orbit by PUB XP

News / Sustainability

Op 16 en 17 mei hield HELHA, onderdeel van UCLouvain, de eerste editie van PUBTOPIA: een conferentie van twee dagen rond het thema communicatie voor een betere wereld. Studenten en hun leerkrachten waren massaal bij dit evenement betrokken. Zij kwamen er in contact met de dagelijkse economische realiteit van ecopreneurs zoals Magicowl, GiveActions, Opte, Corporate ReGeneration, I-Care, Utopia-Brands, Climact, Kaya, enz.

Ook PUB was, vanuit zijn rol als innovatief medium en als zijnde een schakel willen zijn tussen scholen en de communicatiesector, aanwezig. Philippe Warzée, directeur-uitgever van PUB, geeft een woordje uitleg: "We vinden het bij PUB onze plicht om dergelijke initiatieven te steunen, net zoals we dat ook doen voor soortgelijke initiatieven vanuit hogescholen en universiteiten. Zelf was ik aangenaam verrast om te zien dat er vandaag zoveel bedrijven zijn die duurzaamheid op de agenda hebben staan. Dat is bemoedigend en motiverend. Je herinnert je waarschijnlijk nog wel het boek van Nicolas Lambert "Le Marketing peut-il sauvez le monde" (we wachten nog steeds op een Nederlandse versie)! Lambert stelt daarin de nodige vragen en geeft mee dat het aan de jongere generatie communicatiespecialisten is om hun talent in dienst te stellen van duurzame sociale projecten. De professionals die onze marketinggemeenschap leiden mogen dit soort initiatieven niet onderschatten, want de afgestudeerden van morgen zullen binnenkort hun plaats innemen en hen vragen wat zij gedaan om hebben om de wereld te redden. PUB zet communicatie- en marketingmensen alvast op de goede weg met Orbit by PUB XP, onze conferentie rond duurzame marketing en communicatie. We kijken er naar uit jullie te mogen verwelkomen op 20 november bij AG Campus voor onze 7e editie. Met als thema: "Forever Young"!

Marine Dehossay et Philippe Warzee

Marine Dehossay en Philippe Warzee van PUB Magazine