Van sponsorship naar cross media partnership 

Communication / News

Sponsoring is vandaag meer dan een logo of een billboard. Het draait om aandacht, geloofwaardigheid en meetbare impact. Mediagroepen zoals DPG Media en NGroup zetten daarom volop in op creatieve integratie om merken écht te laten opvallen.  

“Adverteerders zijn vandaag vooral op zoek naar aandacht bij hun consument,” stelt Tijl Sacré, director Integreate bij DPG Media Advertising België (VTM, Het Laatste Nieuws, Qmusic, Dag Allemaal, De Morgen, Humo, VTM NIEUWS,…). “Het aanbod, de mogelijkheden en de versnippering zijn zo groot dat een marketeer platformen en kanalen zoekt waarmee hij door het reclamegeweld heen kan breken.” Creatieve samenwerkingen met mediaformats op verschillende kanalen bieden een oplossing. “We geloven dat we via dergelijke partnerships en sponsoring elke KPI mee helpen kunnen realiseren. Of het nu high-mid of lower funnel KPI’s zijn. Dat is alleszins onze ambitie.”  

Creatieve integraties  

 Bij NGroup (Nostalgie, NRJ, Chérie) wordt het onderscheid duidelijk gemaakt. “Klassieke sponsoring draait om herhaling van een korte boodschap om merkbekendheid te versterken. Creatieve integraties daarentegen richten zich op het creëren van een boeiend verhaal,” zegt CEO Kim Beyns. “In ons geval betekent dat: een verhaal dat het DNA van de adverteerder verbindt met dat van de radio. Het gaat over engagement en interactie met het publiek.”  

Lees het volledige artikel in het nieuwste magazine of op pub.be