Vancksen gelooft in medewerkers van merken

Luxemburg / News / Research

photo-1556761175-4b46a572b786Met de studie "Employee Advocacy: Vanksen maakt van uw medewerkers uw beste ambassadeurs" maakt Vanksen de balans op en geeft het een methodologische roadmap om merken te ondersteunen bij het ontwerpen en implementeren van hun Employee Advocacy programma. In slechts twintig jaar tijd is de stem van de medewerkers gegroeid van een stille meerderheid tot het meest effectieve communicatiekanaal van het bedrijf. Hoe deze machtsverschuiving uit te leggen en hoe deze nieuwe mogelijkheden die inherent zijn aan elk bedrijf optimaal te benutten?

Het resultaat van maanden van analyse, onderzoek en ontmoetingen met adverteerders uit verschillende sectoren, geeft het onderzoek een momentopname van de markt voor Employee Advocacy, ondersteund door diepgaande theoretische analyses. "Het moet gezegd worden dat werknemers vandaag de dag meer invloed hebben dan hun eigen baas...," zegt Jeremy Coxet, partner bij Vanksen. Vanuit praktisch oogpunt biedt het onderzoek een analytische blik op de resultaten en stelt het een methodologische roadmap op om merken te ondersteunen bij het ontwerpen en implementeren van hun Employee Advocacy programma, zoals uitgelegd door Guillaume Dollé, digitaal strateeg en co-auteur van het onderzoek, die kan worden gevonden in een video die het onderzoek presenteert.

De studie is beschikbaar op SlideShare in het français en in het English.