Zowel in Nederland als in België lag de verkoop van fast moving consumer goods (FCMG) in week 25 uitzonderlijk laag. Nielsen heeft het over de traagste groei (in een normale week) sinds het begin van de corona-uitbraak.
De Belgische FMCG-omzet werd gemeten op 3,0% op jaarbasis gedurende week 25, terwijl de Nederlandse FMCG-omzet met 5,9% iets hoger lag. De verkoop van die goederen heeft wel de neiging om te schommelen
in de lentemaanden omwille van de vele feestdagen,“maar die typische externe trends die de verkoop van fast moving consumer goods beïnvloeden, zoals het weer of de feestdagen, waren de voorbije week niet echt prominent aanwezig,” zegt Johan Vrancken, managing director van Nielsen Benelux Connect. “De temperaturen waren vorig jaar in week 25 vrij gelijkaardig en er waren geen feestdagen de voorbije week die de verkoop in de supermarkten konden beïnvloeden. Afgelopen week zagen we de grenzen tussen deze twee landen wel officieel opengaan en hebben de Belgische cafés en restaurants veel volk over de vloer gekregen. Dat kan zeker een rol spelen bij het feit dat dit het laagste verkoopscijfer is dat we sinds het begin van de crisis in België hebben gezien.”
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]