Vias institute goed op weg met RCA

Crea / News

vias_design_logo
Het BIVV, het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, is al 30 jaar een toonaangevend kenniscentrum als het op verkeersveiligheid aankomt. Zo stonden ze, onder andere, mee aan de wieg van BOB. RCA stond in voor de volledige strategische begeleiding van deze transformatie, alsook voor de nieuwe branding én naam. De nieuwe huisstijl kreeg een hedendaagse en gedurfde kleurstelling.

Met Vias institute slaat het BIVV een nieuwe weg in. Voortaan zet het Kenniscentrum zijn expertise en ervaring breder in, met niet alleen verkeersveiligheid als werkdomein maar ook mobiliteit en maatschappelijke veiligheid. En dat vertaalt zich naar een nieuwe naam met een sterke merkidentiteit. Vias institute - vlot uit te spreken in verschillende talen én makkelijk te onthouden - knipoogt naar het Latijnse via. Dat betekent naast 'weg' ook 'manier, wijze waarop' en sluit zo mooi aan bij de bredere invulling die de vernieuwde organisatie krijgt. Daarbij blijft gedragsverandering een constante om een betere en veiligere omgeving te creëren. “De naam Vias institute wordt grafisch versterkt met een eigen vormtaal, geïnspireerd door weg­ en veiligheidssignalisatie, en een gedurfde kleurkeuze: een bijna fluorescerende signaalkleur,” vertelt Bart Klerckx, creatief directeur bij RCA.BIVV_MAGAZINE_SEPT2017_NL_MR

Vias institute is zo klaar om de sterke naam van het BIVV over te nemen én de goede reputatie verder uit te dragen. Zonder de stevige fundamenten overboord te gooien natuurlijk," vervolledigt Tom Van den Bergh, strategisch directeur bij RCA. "Het BIVV staat gekend als Kenniscentrum, als 'instituut' voor onderzoek op academisch niveau. Dat aspect hebben we stijlvol meegenomen in het nieuwe merk. Vias institute zet de nieuwe ambitie van de organisatie kracht bij en is helemaal afgestemd op de toekomstige activiteiten en diensten.”