Hoe vertel je mannen in de vestiaire van een gay bar of een sauna, klaar voor een avond anonieme seks, dat ze dat best veilig doen? En dat veiligheid een kwestie van combinatiepreventie is, waarbij de optelsom van verschillende methoden van veilig vrijen het beste resultaat geven. Niet verbazend dat in een dark room weinig ruimte is voor complexe boodschappen en slimme concepten. Maar reclamebureau viaVictor wil die boodschap van Sensoa natuurlijk wel precies daar meegeven.
“Onze campagne draait om het gemakkelijk-te-onthouden mantra “PROTECT TEST TREAT REPEAT”, gecombineerd met expliciete, sexy gay fotografie. Ze focust dus vooral op het plezier van occasionele sex, niet op de gevaren. Volgens ons een cruciaal verschil om connectie te maken met de doelgroep op dat moment,” legt strateeg Matthias Debruyn uit.
De campagne leeft in het nachtleven op condoomdoosjes, op posters in gay clubs en bars, op HIV test kits en in brochures waar vrijwilligers de straat mee opgaan. Sensoa pakte er ook mee uit op de Pride in Antwerpen en Brussel.
Credits:
Klant: Sensoa
Agency: viaVictor, Antwerp, Belgium
Strategic Director: Matthias Debruyn
Creative Director: Wout Neys
Project Manager: Liesbeth Buysse
Photographer: Britt Guns
Casting: Sander De Mol
Design: Caroline De Cock, Lynn Van Den Broeck
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]