Deze selectie erkent niet alleen de expertise van België, maar benadrukt ook de noodzaak om huidige uitdagingen in het sponsoringlandschap aan te pakken. Delphine Baise, oprichter van Spring Yellow met meer dan 20 jaar ervaring, ziet hierin kansen: "België heeft veel potentieel in sponsoring, maar benut dit nog onvoldoende. Sponsoring kan een krachtig middel voor betrokkenheid zijn, maar vereist strategisch inzicht en creatieve inzet van Belgische merken. Er is nu een kans om authentieke maatschappelijke en milieubetrokkenheid te tonen en partnerschappen om te zetten in sterkere consumentenrelaties."
Filip Waegemans, oprichter van Skaut, een bureau gespecialiseerd in het vergroten van de impact van sponsoring in muziek en sport, benadrukt het belang van het benutten van marketing- en communicatiekansen binnen sponsoring. Hij stelt dat sponsoring verder moet gaan dan enkel financiële steun en juist moet bijdragen aan een sterkere band met het publiek door middel van gerichte marketingstrategieën en communicatieve inspanningen om de merkzichtbaarheid, commerciële waarde, en betrokkenheid van het publiek te versterken. Succesvolle ESA-cases internationaal tonen aan dat sponsoring steeds creatiever en effectiever wordt ingezet.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]