Vincent Kompany leert Brusselaars Nederlands

Crea / News

Bonka ActirisNa een openbare aanbesteding eind 2016 heeft Actiris, de Brusselse tewerkstellingsdienst, het Leuvense Bonka Circus uitgekozen om de volgende vier jaar verschillende communicatiecampagnes uit te werken. In de campagne die afgelopen weekend werd afgetrapt, wil Actiris Brusselse werkzoekenden aansporen om Nederlands te leren en op die manier hun kansen op de arbeidsmarkt verhogen. Om de campagne te lanceren, roept Vincent Kompany de Brusselse jongeren op om zich in te schrijven voor de gratis taalcursussen die Actiris aanbiedt.

Kennis van het Nederlands is een grote troef in Brussel. Ongeveer de helft van de vacatures in Brussel vraagt om tweetaligheid en er zijn nog meer vacatures in de Brusselse rand. Daarom heeft Actiris de krachten gebundeld met VDAB Brussel om de Brusselse werkzoekenden aan werk te helpen via taalopleidingen, -stages, etc. De boodschap is duidelijk: als je bereid bent om te werken aan je Nederlands, dan heb je plots veel meer kans op een job, zowel in Brussel als daarbuiten. Vincent Kompany is de geknipte ambassadeur voor deze campagne als bekende Brusselaar, rolmodel voor de Brusselse jongeren én polyglot.Via de website www.japprendsleflamandavecvincent.brussels probeert Actiris werkzoekenden spelenderwijs een aantal woorden en zinnen te leren en hen te motiveren om zich in te schrijven voor een van de vele infosessies. De campagne bestaat verder uit spots op de radio en in de bioscoop en zal daarnaast ook via de gebruikelijke print- en sociale mediakanalen lopen. In de naam van de website staat 'le flamand', wat officieel niet bestaat en soms als scheldwoord wordt gebruikt. maar 'le flamand' wordt inderdaad geregeld door Franstaligen én Nederlandstaligen gebruikt, en bovendien rijmt flamand op Vincent, natuurlijk. Voor de rest wordt netjes Nederlands gebruikt en is dit een geweldig initiatief, so what's the problem.https://www.youtube.com/watch?v=A9twq_MjLEQ

Credits

Client: Actiris

Client contact: Jordi De Beule, Anne-Laure Nonat, Marc Njeim

Strategic Director: Peter Verbiest

Creative Director: Vincent Jansen

Project Managers: Lawrence Morre, Jasmijn De Winter, Kristof Debacker

Creative Team: Veronique Vier, Damien Walckiers

Online production: Design Skills

Radio Production: Sonicville

TV Production: De Viskes, OptionMedia

Media: ZIGT