De digitale wereld wordt steeds voller en de aandacht van consumenten wordt een zeldzame en kostbare grondstof. Hoe kunnen merken zich nog laten horen en écht impact maken? Niet door harder te schreeuwen, maar door slimmer te spreken: relevant en menselijk. - Marine Dehossay
Om online merkactivatie succesvol te maken, is een nieuw denkkader nodig. Cédric Cauderlier, Senior Digital Strategist en medeoprichter van Mountainview, en Luisa de Freitas, Creatief Directeur bij Empathy Lab, delen hun inzichten over de te vermijden valkuilen, de aanpak die je kunt omarmen en het essentiële evenwicht tussen data, emotie en resultaat. Zo maak je digitale activaties sterk in tijden van overdaad aan informatie en snel veranderende consumentenverwachtingen.
Geef mensen wat ze willen
De grootste uitdaging? Aandacht trekken zonder opdringerig te zijn. Volgens Cédric Cauderlier zit de crux in het combineren van geloofwaardigheid en aandacht: “Authentiek zijn is niet meer genoeg, je moet echt onderdeel worden van het digitale leven van mensen – en hen niet zomaar onderbreken.” Te vaak zetten marketeers nog in op interruptie via pre-rolls en instream ads die de aandacht forceren. Cauderlier pleit voor een nieuw model, waarbij merken content maken die mensen wíllen consumeren, zoals die van een creator of vriend. Het doel is duidelijk: “Niet langer reclame maken, maar waardevolle content bieden. Echt en goed.”
(...)

Sales Account Manager - VAR
Sales Account Manager met oog voor het VAR-effect en een hart voor VRT […]

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]








