Voice en Belchol onderzoeken verborgen erfelijkheid

Om de Belgen aan te moedigen zich te informeren over familiale hypercholesterolemie, slaan Voice, Belchol en de Belgische Cardiologische Liga de handen in elkaar en lanceren de sensibiliseringscampagne ‘Verborgen Erfelijkheid’. Emma heeft het rode haar van mama geërfd. Thomas heeft de oren van zijn papa. Maar naast deze zichtbare trekken, hebben ze misschien, zoals 1 Belg op 300, een minder zichtbare maar potentieel gevaarlijke eigenschap geërfd… Familiale hypercholesterolemie is een erfelijke, asymptomatische ziekte die je risico op ernstige hart- en vaatziekten met factor 5 verhoogt, en dat al vanaf zeer jonge leeftijd.
Gezien het gaat om een relatief ongekende maar potentieel zeer gevaarlijke ziekte, hebben Belchol en de Belgische Cardiologische Liga na een pitch Voice ingeschakeld om een grootschalige sensibiliseringscampagne op te zetten om zo veel mogelijk Belgen te kunnen informeren. Voice creëerde een dedicated website, brochures en posters voor de wachtkamers van huisartsen en medische centra, een pers-campagne, social media content en advertising voor het grote publiek. De website omvat naast een schat aan informatie ook een korte self-test om na te gaan of je al dan niet het risico loopt zelf drager te zijn van deze verborgen erfelijke aandoening.

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]

Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]


