Newsworks start vandaag een campagne in de dagbladpers om de impact van de volle pagina in kranten te onderstrepen. De campagne - van de hand van Shake - pakt uit met een hypnotiserend concept: elk van de drie visuals toont een gigantische close up van een opengesperd oog waarvan de pupil het effect reflecteert dat de advertentie oproept bij de lezer. Missie volbracht!
De campagne is onderdeel van een breder geheel dat vertrekt vanuit de centrale waarde : impact zonder te storen. In print bepaalt de lezer immers zelf de cadans en beslist hij zelf welke content hij verder wil uitdiepen. Een impactvol formaat zal de “flow” van de lezer niet in de weg staan maar toch maximaal in zijn blikveld verschijnen. Verschillende studies bewijzen ook dat printadvertenties als minder storend worden ervaren.
Newsworks ontwikkelde overigens eveneens een eerste uitgave van “The Impact Daily”, een krant die volle pagina’s herneemt die effectief verschenen zijn in 2015. De krant geeft een breed overzicht van hoe merken uit zeer diverse sectoren de unieke eigenschappen van de volle pagina gebruikt hebben, waaronder ook via Top Topicals. De krant wordt breed verspreid in de markt, maar kan ook opgevraagd worden via info@newsworks.be.
Credits
Client : Newsworks
Agency : Shake
CD : Philippe Romain
Creative team : Manu Goffin, Gilles Debruyere
Account team : Alexandra Fischer
Art direction and retouching : Phil Van Duynen
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]