Volvo XC40: de auto voor voetgangers, fietsers en lopers

Auto’s moeten veilig zijn voor iedereen, niet alleen voor diegenen die erin zitten. Dat is de gedachte achter de nieuwe wereldwijde campagne van Volvo. En daarin staat veiligheid opnieuw in het middelpunt van de belangstelling.
De campagne, ontwikkeld in samenwerking met het creatieve collectief Forsman & Bodenfors uit Zweden, positioneert Volvo’s compacte stads-SUV, de Volvo XC40, als de ultieme stadsauto. Maar niet alleen vanwege het formaat, het ontwerp en de slimme opbergoplossingen: ook vanwege het City Safety-systeem. Met functies als voetgangersdetectie, fietsersdetectie en een 360°-surroundcamera laat de campagne zien hoe de XC40 is ontworpen om mensen zowel binnen als buiten de auto te beschermen.
De campagne loopt wereldwijd via de sociale media van Volvo Cars, digitale kanalen en op televisie en OOH.
Credits
Advertiser: Volvo Car Corporation
Client:
Louise Ahlström – Campaign Manager
Andreas Malm – Global CMO
Mike Johnstone – Global Brand
Agustín Soriano – Global Brand Strategy
Auste Skrupskyte – Creative Strategy
E-mail Client: louise.ahlstrom@volvocars.com
Year: 2020
Airdate: September 14, 2020
Agency: Forsman & Bodenfors
Art Directors: Leo Dal, Sophia Lindholm, Karl Risenfors,
Copywriters: Hampus Elfström, Nicholas Düfke
Designers: Martin Joelsson, Christian Sundén
Client Director: Magnus Wretblad
Account Executive: Ewa Edlund, Katarina Klofsten
Agency Producer: Lena Sellman
PR: Bjarne Darwall
Planner: Daniel Sjöstrand
Web Strategist: Peter Gaudiano
Web Design: F&B Inhouse
Media Agency: Mindshare
FILM:
Title: XC40 – The Runner, The Cyclist, The Pedestrian
Director: Sheila Johansson
Executive Producer: Joi Persson, Sophie Tamm Christensen
Producer: Adam Holmström, Joel Rostmark
Production Company: New Land
D.O.P: Mattias Rudh
Stylist: Johanna Borggren
Production Designer: Anna Lu Ingvarsson
Editor: Fredrika Andersson
Grade: Sofie Borup / Company3
Sound Design: Redpipe
Online: Kalle Lundberg
STILLS:
Photographer: Patrik Johäll / Superstudios
MUSIC:
Song title: Volvo XC40 2020
Composer & Artist: Pierre Riddez
Master recording: Atmospierre
License: Universal
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]