Gaia wordt dit jaar 25. Al die jaren bleef de organisatie op talloze manieren, vol passie en strijdlust, opkomen voor de rechten en het welzijn van de dieren. En dat is nu niet anders, maar wel op een andere manier: emotioneler. Om na 25 jaar campagnevoering rond dierenleed de consument blijvend bewust te maken van de problematieken die er vandaag de dag nog steeds zijn, was het tijd om de communicatie eens over een andere boeg te gooien. Naar aanleiding van de nieuwe imagocampagne ging de organisatie op zoek naar een bureau met dezelfde gedrevenheid en een kritische kijk om hun verhaal eens op een andere manier te vertellen. In Flexus vonden ze de juiste partner om hen op strategisch maar ook op creatief vlak te sturen in deze toch wel moeilijke opdracht. "Flexus ging met veel plezier de uitdaging aan," horen we daar. "Mensen bewust maken door ze te raken en een sterk verhaal uitwerken om de boodschap rond dierenleed over te brengen, was het doel. Deze opdracht werd met uiterst respect voor de waarden en normen van Gaia volbracht. Gelukkig zijn er anno 2017 3D-tovenaars. Wij werkten voor deze opdracht samen met een internationaal topteam van meesters in de 3D-animatie."
16 weken in postproductie gingen vooraf aan het eindresultaat van deze beklijvende spot. De uitkomst lost alle verwachtingen in: een emotionele commercial die de kijker even doet stilstaan bij het dierenleed in deze wereld. Waar de liefde voor dieren stopt, gaat Gaia verder...
Credits
Klant: GAIA
Bureau: FLEXUS
CD: Sebastien Van Reet
Creatie: Sebastien Van Reet & Jurgen Verbiest
Copy: Lien Sonjeau
Account: Karen Strypens
Film Production Company: Box Office
Audio Production: Brandy
Director: Guy Goossens
3D: PixMix
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]