Waar de liefde voor dieren stopt, gaat Gaia verder

Crea / News

Flexus GaiaGaia wordt dit jaar 25. Al die jaren bleef de organisatie op talloze manieren, vol passie en strijdlust, opkomen voor de rechten en het welzijn van de dieren. En dat is nu niet anders, maar wel op een andere manier: emotioneler. Om na 25 jaar campagnevoering rond dierenleed de consument blijvend bewust te maken van de problematieken die er vandaag de dag nog steeds zijn, was het tijd om de communicatie eens over een andere boeg te gooien. Naar aanleiding van de nieuwe imagocampagne ging de organisatie op zoek naar een bureau met dezelfde gedrevenheid en een kritische kijk om hun verhaal eens op een andere manier te vertellen. In Flexus vonden ze de juiste partner om hen op strategisch maar ook op creatief vlak te sturen in deze toch wel moeilijke opdracht. "Flexus ging met veel plezier de uitdaging aan," horen we daar. "Mensen bewust maken door ze te raken en een sterk verhaal uitwerken om de boodschap rond dierenleed over te brengen, was het doel. Deze opdracht werd met uiterst respect voor de waarden en normen van Gaia volbracht. Gelukkig zijn er anno 2017 3D-tovenaars. Wij werkten voor deze opdracht samen met een internationaal topteam van meesters in de 3D-animatie."

16 weken in postproductie gingen vooraf aan het eindresultaat van deze beklijvende spot. De uitkomst lost alle verwachtingen in: een emotionele commercial die de kijker even doet stilstaan bij het dierenleed in deze wereld. Waar de liefde voor dieren stopt, gaat Gaia verder...

Credits

Klant: GAIA

Bureau: FLEXUS

CD: Sebastien Van Reet

Creatie: Sebastien Van Reet & Jurgen Verbiest

Copy: Lien Sonjeau

Account: Karen Strypens

Film Production Company: Box Office

Audio Production: Brandy

Director: Guy Goossens

3D: PixMix