Walking Men is ritmisch voor Outhere Music

Crea / News / Retail

Walking Men heeft de nieuwe merkidentiteit ontwikkeld van Outhere Music, een toonaangevende onafhankelijke producent van klassieke muziek. Met het nieuwe e-commerceplatform Outhere-Music.com wil het bedrijf het enorme potentieel van digitaal te verkennen en wereldwijd een breder publiek te bereiken.

Een van de belangrijkste uitdagingen van deze ambitieuze doelstelling is het verleiden van een nieuw publiek, de ‘culturele hipster’, voor wie de ontdekking van klassieke muziek deel uitmaakt van hun belangstelling voor cultuur en muziek. Door een breed scala aan digitale manieren aan te bieden om naar het portfolio van de labels van Outhere Music te luisteren speelt Outhere-Music.com een sleutelrol in het bereiken van de millennial muziekliefhebber.

Walking Men ontwierp een merk universum dat de principes van dynamische branding verkent, om Outhere Music te laten opvallen in het digitale tijdperk. De flexibele merkarchitectuur maakt het mogelijk om de complexiteit van de hedendaagse communicatie-ecosystemen aan te kunnen, terwijl de samenhang en consistentie voor een sterk merk behouden blijft. De nieuwe branding geeft uitdrukking aan een nieuwe generatie klassieke muziek en wordt de toegangspoort tot het hele visuele universum van het digitale platform. Het designsysteem van het nieuwe merk ondersteunt de gebruikerservaring van de nieuwe website, om het publiek zowel visueel als emotioneel te raken en te overtuigen.

Het ontwerp van Outhere-Music.com draait om ritme. Het geeft de digitale interactiviteit een muzikaal gevoel, door sterke typografische keuzes, het afstemmen van het tempo van de lettergroottes, de witruimte, de beeldtaal. De vloeiende responsieve lay-out moet impact en visuele aantrekkingskracht garanderen op elk scherm. De nieuwe website is ook een belangrijk verkoopkanaal voor enthousiaste klassieke fans, die nog steeds veel waarde hechten aan traditionele formaten zoals cd’s, vinyls en speciale edities.