‘Time to juice things up’ in de Belgische bierwereld. Het voorbije jaar werkte de Belgische brouwerij Mort Subite, onderdeel van Alken-Maes, volop aan een innovatief fruitbier om het traditionele aanbod van (rode) bieren te doorbreken. De brouwer van Lambiekbieren lanceerde in samenwerking met design studio WeWantMore het fruitbier ‘Crime of Passion’, als eerste variant binnen de nieuwe Mort Subite ‘Juicy’-range.
De creatie van het nieuwe merk startte met een eenvoudig uitgangspunt: fruitbieren worden nog vaak gezien als de ‘guilty pleasure’ in de biercategorie. Die perceptie werd vol omarmd met een nieuwe naam ‘Juicy’.
De visuele identiteit vond inspiratie in de sappige Y2K-roddelbladen en tabloids met hun gedurfde, flitsende koppen en uitgeknipte foto's. De fotografie imiteert paparazzi foto's, waarbij mensen op heterdaad werden betrapt met het nieuwe fruitbier.
"We zijn zeer enthousiast over het creatieve werk van het WeWantMore-team, dat nieuwe elementen in de biercategorie heeft weten te injecteren met veel lef en karakter, terwijl het speelse karakter van het Mort Subite-merk behouden bleef," zegt Etienne Bachelier, marketing director Alken-Maes.
De eerste creatie werd ‘Crime of Passion’, vernoemd naar de passievrucht smaak van het bier. Een combinatie met exotische kruiden zorgt nog voor extra gelaagdheid. ‘Crime of Passion’ is de eerste variant in een reeks Mort Subite ‘Juicy’-bieren die de grens opzoeken met smaken uit de cocktails en pre-mixed drinks categorie.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]