De Belgische designstudio WeWantMore ontwierp een experimentele installatie voor de editie 2022 van HIX London - een evenement dat de internationale horecagemeenschap samenbrengt. Verwijzend naar het thema van de editie van dit jaar, 'Great things will grow', ontwierp WeWantMore een bar die naar het evenement toe zou groeien en tegelijkertijd een voorbeeld zou zijn van wat een van deze geweldige dingen zou kunnen zijn - mycelium als ontwerpmateriaal. Het ontwerp van de myceliumbar is geïnspireerd op vormen en texturen die in en op schelpen te vinden zijn. Het illustreert de oneindige inspiratiebron die de natuur kan zijn, zowel esthetisch als structureel. De algemene vorm van de myceliumbar heeft een sacraal gevoel, bijna als een tombe - een metafoor voor het begraven van een traditionele manier van denken en het nadenken over nieuwe ideeën bij het ontwerpen van ruimtes.
Tijdens het zoeken naar een samenwerking voor de productie van de bar kwam WeWantMore in contact met La Succulente en de Franse kunstenaar Côme Di Meglio. Ruud Belmans, creatief directeur bij WeWantMore en productontwerper van opleiding, wilde de grenzen verkennen van wat mogelijk is met het materiaal. Mycelium is al eerder gebruikt in productontwerp, maar een grootschalig project ermee creëren is naar verluidt een unicum.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]