WeWantMore wint tweemaal goud en eenmaal zilver op Pentawards in Londen

Op vrijdag 10 november was het opnieuw de hoogdag van het internationaal verpakkingsontwerp, met de uitreiking van de Pentawards in Londen. WeWantMore won er driemaal met hun rebranding en packaging design voor Belgian Owl, een Belgische whisky die recent nog verkozen tot Beste Europese Whisky.
De Antwerpse designstudio sleepte tweemaal goud in de wacht in de categorieën ‘Brand Identity & Connected Packaging: Re-design projects’ en ‘Packaging Brand Identity Projects’. En won zilver in de ‘Beverages - Spirits (Dark)’ categorie. “Het probleem van Belgian Owl was dat hun identiteit en packaging design de kwaliteit van de whisky niet reflecteerde. Wij creëerden een gelaagd merkuniversum - met handgetekende illustraties, op maat gemaakte details en een unieke fles - dat een breed publiek aanspreekt en niet enkel whisky-kenners,” zegt Sébastien Greffe, Creative Director Branding bij WeWantMore.
Pentawards is de meest prominente packaging design award show die jaarlijks tot 1000 inzendingen ontvangt van over de hele wereld. In de internationale jury zetelen elk jaar merken en bureaus zoals Estée Lauder, PepsiCo, Pentagram en PUMA.
Belgiê won in totaal vijfmaal eremetaal: tweemaal goud, tweemaal zilver en eenmaal brons.
Senior Design: Nicolas Sainderichin
Client Service Management: Annelore Vermaercke
Motion Design: Peter Serruys
Illustration: Tatiana Trikoz & Sébastien Greffe
Copywriting: Christian Bunyan
Senior Design: Nicolas Sainderichin
Client Service Management: Annelore Vermaercke
Motion Design: Peter Serruys
Illustration: Tatiana Trikoz & Sébastien Greffe
Copywriting: Christian Bunyan
Senior Design: Nicolas Sainderichin
Client Service Management: Annelore Vermaercke
Motion Design: Peter Serruys
Illustration: Tatiana Trikoz, Sébastien Greffe
Copywriting: Christian Bunyan
Design: Mina Shah, Iain Waugh
Brand Management: Simon Ampe, Emma Pieters, José Vitor Corrêa, Sofie Vromant
Consumer and Market Insights: Pieter Vanpaemel, Levi Pernet, Cindy Verbruggen
Creative Direction: Oscar van der Rest, Arthur van der Rest, Maxime van der Rest
Photography & Videography: Louis Vieille
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]