Wie rijdt drinkt niet met Het Peloton, BOB en Vias

Productiehuis Het Peloton en Vias Institute hebben de krachten gebundeld, samen met partners Assuralia en de Belgische Brouwers, om de nieuwe BOB-zomercampagne te lanceren. De campagne is gericht op het vergroten van het bewustzijn over de gevaren van alcohol achter het stuur. Met een krachtige televisiespot en een ondersteunende fotocampagne (digitaal en print) willen ze het aantal alcoholgerelateerde verkeersongevallen verminderen en Belgische bestuurders aanzetten om enkel te rijden als ze honderd procent nuchter zijn.
Deze zomer kijken de Belgen uit naar grote sportevenementen zoals het EK voetbal, wielrennen (Giro en Tour de France) en de Olympische Spelen. Momenten van feestnatuurlijk, maar ook een verhoogd risico op alcoholgerelateerde verkeersongevallen. Het team van Het Peloton, audiovisuele studio en productiehuis, heeft een spot geproduceerd die een sportieve dertiger (Bob) volgt door verschillende sportgerelateerde scènes, verbonden door strakke matchcuts en begeleid door de stem van sportcommentator Karl Vannieuwkerke (voor Vlaanderen) en Rodrigo Beenkens (voor Wallonië).
De sportcommentator lijkt een sportwedstrijd te verslaan, maar focust zich op de sporter en supporter die bewust kiest voor non-alcoholische drankjes. Het hoogtepunt wordt bereikt wanneer de dertiger naar zijn auto loopt en zijn sleutel met BOB-sleutelhanger in het contact steekt. Met een duidelijke boodschap: "Supporter of sporter? Wie rijdt, drinkt niet!"
Met die campagne zetten Vias en Het Peloton zich in om het aantal alcoholgerelateerde verkeersongevallen te verminderen en de Belgische wegen veiliger te maken. De spot wordt vertoond op één, VRT MAX en heeft ook een social media-luik. Daarnaast loopt er een ondersteunende fotocampagne voor Sport Vlaanderen. Allemaal om sportliefhebbers te inspireren en bewust te maken, en zo te streven naar een sportzomer zonder ongelukken.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]