Wunderman Thompson en NN bedenken het vervolg op drie sprookjes

Crea / News

Elk sprookje eindigt met de woorden “en ze leefden nog lang en gelukkig”. Maar hoe lang en hoe gelukkig is dat dan eigenlijk? Verzekeraar NN liet Bert Kruismans, Guido Eekhaut en Isabelle Wéry het vervolg op drie sprookjes schrijven en zet mensen zo op een leuke manier aan het denken over hun pensioen.

Net als sprookjesprinsessen willen we allemáál zo lang mogelijk gezond en gelukkig leven. Maar wat met het lage wettelijk pensioen? Hoe stel je vandaag je toekomstige comfort veilig? NN Lifelong Income, een levensverzekering die levenslang een aanvullend inkomen garandeert, biedt een antwoord op die vragen. Maar nadenken over de (verre) toekomst is niet iedereens favoriete bezigheid.

Daarvoor bedacht Wunderman Thompson een oplossing, met “En ze leefden nog lang en gelukkig?”. Een sprookjesboek voor volwassenen met het vervolg op Sneeuwwitje, Assepoester en Doornroosje, respectievelijk geschreven door Bert Kruismans, Guido Eekhaut en Isabelle Wéry.

Investeert Sneeuwwitje haar pensioen in een failliete herberg? Duiken er renovatieproblemen op in het hoogste torenkamertje? Laat de prins Doornroosje na 40 jaar in de steek voor een oude schoolkameraad? Eén ding staat vast: aan je pensioen denken wordt ontspannender of net spannender dan ooit. Op de laatste pagina moedigt het boek natuurlijk aan om eens een kijkje te nemen op nn.be.

De campagne wordt ondersteund met een digitaal luik, waarin fragmenten uit het boek worden voorgelezen en andere sprookjesfiguren hun recensie delen op social. Of wie met een online test z’n pensioenprofiel ontdekt op de website van NN ontvangt gratis een digitaal exemplaar van het sprookjesboek. Wie zin heeft gekregen om het analoge exemplaar te lezen, kan “En ze leefden nog lang en gelukkig?” ook in de boekhandel kopen.

Credits:
Agency: Wunderman Thompson Antwerp 
Client: NN
Client contact: Karlien Van Herck, Izzy van Aelst
Creative Directors: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
Account team: Sarah Savoir, Stephanie Katic, Hanne T’Kindt
Strategy: Dimitri De Lauw 
Design Director: Sébastien Greffe
Design: Inge Vanhees (illustration), Kenny Smet, Virginie Rosseel, Charlotte Slegers, Nathalie Wlostowski
DTP: Anja Van den Broeck
Long Copy: Tine Sinnaeve, Joeri Quinet
Producer: Sofie Verschaeren
RTV Producer: Ingeborg Van Hoof, Jonathan Kauffman
Sound: Menno Van Riet
Editing: Karel Van Gucht, Mika Naudet
Camera: Pieter Neirynck 
Publisher: Uitgeverij Vrijdag
Publisher Contact: Rudy Vanschoonbeek, Ronald Grossey
Writers: Bert Kruismans, Guido Eekhaut, Isabelle Wéry