Wunderman Thompson en VMLY&R worden VML, Erwin Jansen "extremely excited"

Communication / News

De kogel is door de kerk: Wunderman Thompson en VMLY&R worden één netwerk onder de nieuwe naam VML. "We zijn verheugd om een belangrijke evolutie aan te kondigen in ons aanbod voor klantenpartners met de fusie van Wunderman Thompson en VMLY&R," zeggen Jon Cook, Global CEO en Mel Edwards, Global President, VML. "Samen hebben we VML gevormd, een krachtpatser die twee van de meest bekroonde creatieve bureaus ter wereld verenigt. VML is nu het grootste creatieve bedrijf in de branche, met een wereldwijd netwerk van meer dan 30.000 mensen verspreid over 64 markten. Met de interconnectiviteit van brand experience, customer experience en commerce mogelijkheden van wereldklasse is VML uitgerust om klanten te ondersteunen bij creatieve merkgroeistrategieën en transformatie-initiatieven, allemaal gevoed door diepgaande data, marketingtechnologie en platformexpertise. Samen geven we vorm aan de toekomst van moderne marketing."

De naamsverandering gaat in op 1 januari 2024. Erwin Jansen, CEO van Wunderman Thompson Benelux, toont zich naar eigen zeggen alvast '"extremely excited". Straks mag hij waarschijnlijk CEO VML Benelux op zijn visitekaartje zetten. "Afzonderlijk zijn Wunderman Thompson en VMLY&R twee van WPP's sterkste en best presterende bureaus," zegt Mark Read, CEO van WPP. "Samen zullen ze een nog breder, volledig geïntegreerd pakket van mogelijkheden leveren aan onze klanten in elke markt. Marketeers verwachten tegenwoordig naadloze koppelingen tussen hun merkreclame en technologische oplossingen en platforms. VML biedt een directe oplossing voor deze zakelijke noodzaak."