YMCE Data Driven: de finalisten

Awards / Media / News / People

Het luik 'Data Driven' van de YMCE-prijs voor jonge professionals van mediabureaus en gespecialiseerde bureaus, georganiseerd door de UMA met de steun van Var, IP, Roularta Media Group en Welcome Media, is bedoeld voor jonge data-analisten en digitale kanalen-deskundigen. 16 kandidaten uit 12 verschillende bureaus waagden hun kans tijdens een competitiedag ten kantore van Roularta Media Group in Zellik. En die kandidaten waren Lien Migom (Publicis Media), Alexander Lazarev (HybridAgency), Zaki Lahbib (Mediabrands), François Delmeire (Wavemaker), Simon Vagenhende (Wavemaker), Vincent Mathys (blue2purple), James Geurs (phd), Samuel De Koning (HybridAgency), Colienne Cornet (Dentsu Aegis Network), Juliette Brecx (Mediacom), Manon Goessens (Zigt), Georgia Temperman (Dentsu Aegis Network), Anthony Robert (Robert&Marien), Adeline Genard (Space), Fatima Saralapova, Famke Van Mol (Blue449).

De kandidaten moesten werken op een briefing van de hand van Laurence Anckaert, marketing manager McDonald’s Belgium. De jury, bestaande uit Bernard Cools (Space), Naomi Osorio Galan (Mediabrands) Katrien Merckx (Welcome Media) Jean-Philippe Bovsovers (Var), Mark Daemen (Roularta Media Group), Wouter Vandenameele (Phd Media), Sandra Philippaerts (Roularta Media Group), Delphine Van Kerckhove (IP) Max Brouns (UMA), Danny Nijs (360° Academy), Taylor Mulakilwa (Mediacom) en Laurence Anckaert (McDonald’s), koos uiteindelijk drie finaleteams: 
 
  • Juliette Brecx (Mediacom) & James Geurs (Phd Media)
  • Colienne Cornet (Dentsu Aegis Network) & François Delmeire (Wavemaker)
  • Manon Goessens (Zigt) & Vincent Mathys (blue2purple)
Tijdens de UMA Get Together op 27 november worden de winnaars geproclameerd. Het volledige programma van die dag vindt u op www.uma.be.