Yves Saint Laurent brengt twee in één met The Shock

Crea / News

Yves Saint LaurentVoor het eerst maakt Yves Saint Laurent Beauté reclame voor haar nieuwe mascaralijn, The Shock, en haar nieuwe parfum, Black Opium Floral Shock, in één. De spot, die de teasende naam « Get A Shock » kreeg, brengt de frisheid van Yves Saint Laurents parfum en de volumeshock van haar nieuwe mascara bij elkaar. Centraal staat opnieuw model Edie Campbell, net als in de vorige episodes van de Black Opium serie. De spot werd geregisseerd door Nicolas Davenel, bekend om zijn rauwe esthetiek. « Davenals werk heeft ons geïnspireerd, » klinkt het bij Jasmine Loignon, creative director bij BETC Luxe. « Als opkomend regisseur met een paar muziekvideo’s onder zijn naam leek hij ons de juiste balans tussen jeugd, risico en scherpte die we zochten. » De soundtrack van de film is dan weer van de hand van het Britse muziekduo Javelin, één van de favorieten van het indie muziektijdschrift Pitchfork.

Yves Saint Laurent

« Get A Shock » is sinds 15 januari online zichtbaar, ook op de sociale media. Voor Snapchat werd er zelfs een speciale activatie gemaakt. Davenel ontwikkelde voor de nieuwe spot verder ook een fotoreeks.

https://www.youtube.com/watch?v=QEifX6ud_hk

Credits:
Title: Get A Shock
Product: Black Opium Floral Shock
Brand: Yves Saint Laurent Beauté
Advertiser: L’Oréal Luxe
Agencies: BETC Luxe & BETC Pop
Creative Director: Jasmine Loignon
Creative Team: Clara Lafuente, Nicolas Prado
Director: Nicolas Davenel
Production Company: Iconoclast