Zalando lanceert kerstcampagne “What Do I Wear?”

4schools / Crea / News

Met het feestseizoen in aantocht lanceert Zalando zijn jaarlijkse campagne voor 2025, rond de universele vraag: "What Do I Wear?". De campagne toont een fictieve familie en volgt hun ups en downs tijdens feestelijke bijeenkomsten en evenementen. Zo laat ze zien hoe we allemaal op zoek zijn naar zekerheid en stijl in alledaagse, spontane momenten. De boodschap wordt ondersteund door de mysterieuze en speelse track “HOHO” van het duo Charlotte Adigéry & Bolis Pupul

De creatieve aanpak valt op door een authentieke en energieke toon, ver weg van de perfecte feestbeelden die we vaak zien. De campagne bestaat uit drie hoofdfilms, aangevuld met Out-of-Home (OOH)-uitingen, online video’s, gesponsorde posts op sociale media en samenwerkingen met influencers. Er komen ook contextuele plaatsingen, onder meer op video-on-demandplatformen zoals Netflix en in apps zoals Tinder, om gebruikers direct outfitinspiratie aan te reiken.

De campagne werd ontwikkeld door Wieden+Kennedy Amsterdam, met filmproductie door Academy Films en fotografie van Anna Franchesa-Solano en Rosie Marks. Ze loopt sinds 2 december pan-Europees en blijft actief tijdens het volledige feestseizoen.

Zalando, opgericht in Berlijn in 2008, is vandaag een van de belangrijkste Europese online modebestemmingen, met B2C- en B2B-aanbiedingen en meer dan 61 miljoen actieve klanten in 29 landen.

CREDITS

Creative Agency: Wieden+Kennedy Amsterdam
Film Production: Academy Films (Director: Weiland Brothers)
Photography: Anna Franchesa-Solano, Rosie Marks