Volkswagen en DDB tonen verborgen België

Crea / News

Off Track VolkswagenVolkswagen en DDB Brussels lanceren ‘Off track’, een zesdelige docu-reeks over de meest unieke en verborgen plekken in ons land. Na het succes van ‘Behind the Wheel’ zocht Volkswagen een opvolger die deze keer buiten de community trad van het merk. DDB Brussels bedacht daarop een visuele gids langsheen de schoonheid van ons land. Het deed daarvoor een beroep op zes unieke Belgen met elk hun eigen off track verhaal. De hoofdrolspelers in de reeks nemen de kijker steeds mee naar de plekken die voor hen het bezoeken waard zijn. De locaties zijn vaak heel persoonlijk, maar steeds toegankelijk. De reeks wordt ondersteund door een online-platform waarbij elke roadtrip een vervolgverhaal krijgt. Via een digitaal roadboek toont Volkswagen de weg naar enkele authentieke plekken.
Off Track VolkswagenDe reeks start met het verhaal van Herwig Belmans. Hij trok de wereld rond om te koken in exclusieve backstages en loges van de grootste artiesten. Zijn jarenlange discretie en lokale topkeuken maakten van hem: de kok van de sterren. Nu keert hij terug naar zijn stukje onbemind België: de Kempen. Herwig is een echten Kempenzoon. Als hij wil ontsnappen aan de dagelijkse drukte van de muziekwereld, neemt hij de wagen en trekt hij richting de natuur. Langs de zandputten van Mol komt hij tot rust. De Kempen zijn het ideale decor voor een prachtige autorit langs bossen, weilanden en adembenemende waters.
Off Track VolkswagenAls fiere Belg probeert Herwig onze Belgische keuken vaak mee te nemen in zijn gerechten. Zo liet hij verschillende wereldsterren al kennis maken met de zwarte pensen uit de Kempen. Een van ons lands verscholen culinaire parels ligt in het toepasselijk dorpje Rauw. Daar vind je een van de mooiste beenhouwerijen van ons land. De plaatselijke slagerij is bekend voor zijn befaamde zwarte pensen, die als inspiratie dienden voor de televisieserie ‘Van vlees en bloed’. Hun beuling, smout, kipkap, vet spek en filet d’Anvers zijn officieel erkend als Kempense streekproducten.

Credits:
Client : Volkswagen Belgium
Contact : Simon De Pauw
Agency : DDB Brussels
CD: Odin Saillé, Dieter De Ridder
Creation: Kenn Van Lijsebeth
Account Team: Sylvie De Couvreur, Florence Vercammen, Hans Michiels, Adeline André
Community Manager: Laura Bertone
Copy NL: Kenn Van Lijsebeth
Head of Digital: Renaud Goossens
Content strategic planner: Jorian Vanvossel
Design: Sven Verfaille
TV producer: Brigitte Verduyckt, Erik Van Overloop
Production Company: Landvogel
Director: Kurt De Leijer
DOP: Piet Deyaert
Photographer: Laura Bertone
Executive Producer: Thomas Cassiers
Producers: Yannick Verdonck, Tanguy Lijssens
Editor: Allard Zoetman, Glenn Renard