BlueMango Design zet Gini in het nieuw

Crea / Design / News

Gini

Softdrinks met kinine zitten in de lift. Reden genoeg voor Orangina-Schweppes om samen met BlueMango Design haar iconische merk Gini een verse injectie aantrekkingskracht toe te dienen. Het merk profileert zich niet voor niets al meer dan 45 jaar als dé lemon-based frisdrank van de verleiding. In de jaren ’80 was zelfs niemand minder dan vrouwenverslinder, Serge Gainsbourg, de stem en de regisseur achter de reclamespots met het bekende liedje 'Gini je t’aime'.

BlueMango Design zorgde voor een update van de visuele identiteit van het merk. Het spitste zich hierbij in eerste instantie toe op de ontwikkeling van een logo met impact, ondersteund door een witte swirl om de jonge, uitdagende en passionele dynamiek van het merk uit te dragen. Het nieuw logo heeft zich vrijgemaakt van het omringend ovaal om zo meer kracht te geven aan de merknaam en gemakkelijker toepasbaar te zijn.

In tweede instantie werkte het Brussels bureau daarnaast een samenhangend verpakkingsgamma uit. Daarbij kwamen de identiteit van de sinaasappelvariant Gini Passion en vooral ook van de suikerloze variant Gini Zero aan bod. Bij deze laatste schakelde BlueMango Design regelrecht over van een zilveren naar een witte basiskleur - om de verfrissende positionering van het drankje te beklemtonen.

Gini bouteilles

De correcte realisatie van de verschillende verpakkingsformaten, van blikjes tot flessen en multi-packs, vergden naast creativiteit ook een niet te onderschatten dosis technische kennis. BlueMango Design noemt zich "uitermate tevreden dat het samen met Orangina-Schweppes een uiterst knap eindresultaat mag vaststellen."