BBDO en Fluvius, da’s pas vlotjes

Crea / News

FluviusEandis en Infrax, de twee grote bedrijven die elk in een deel van Vlaanderen instonden voor de distributie van gas en elektriciteit, zijn gefuseerd. Vanaf vandaag heten ze samen Fluvius. Dat is Latijn voor ‘rivier’ of ‘stroom’.
De merge tussen de twee netbeheerders dateert eigenlijk al van 1 juli vorig jaar. Maar in het straatbeeld en voor klanten bleven de oude namen de voorbije maanden nog in gebruik, terwijl het nieuwe bedrijf zich achter de schermen klaarmaakte. Vandaag is die fase achter de rug en lanceert het nieuwe Fluvius zichzelf met een nieuwe website, een eengemaakte klantenservice en een nieuwe visuele identiteit met een handgeschreven logo op alle dragers.

Om Fluvius te helpen snel naamsbekendheid op te bouwen en de meerwaarde voor klanten aan te tonen, ontwikkelde BBDO de lanceringscampagne. Aan de hand van vlotte situaties op tv, radio, social en direct marketing illustreert deze campagne hoe vlot Fluvius elektriciteit en aardgas tot bij u brengt.

“Tot bij u” is tevens de nieuwe baseline van Fluvius. Een belofte die ze meteen waarmaken. Met de Fluvius-tot-bij-u-tour trekken ze namelijk het komende jaar heel Vlaanderen rond om zo, via grote en kleinere evenementen, kennis te maken met klanten. Kijk op fluvius.be om te zien waar en wanneer de tour in uw buurt is.

Credits:
Klant: Fluvius
Contact: Isabel Van Cutsem
Agency: BBDO
Account team: Barbara De Laet & Anne Le Page
CD: Klaartje Galle
Creative team: Jasper Verleije & Sarah Huysmans
Social creative: Maxim Andrien
Strategy social media: Lynn Goossens
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
Editor social content: Jasper Van Hauwaert
Radio production company: BBDO productions
Radio producer: Nicolas Van Poeck
TV Production company: Hamlet
Director: Wolfberg
Producers: Ruben Goots, Jason Felstead, Thomas Hofman, Lauranne Crahey,
Post production producers: Leslie Verbist, Dominique Ruys