Bijna thuis: berichtje van 11 tekens... en 287 meter

 Dat we geen berichten moeten sturen terwijl we rijden, dat weten we inmiddels allemaal. En toch lijkt ons gedrag niet echt te veranderen. Beseffen we eigenlijk hoelang we blind rijden als we een bericht sturen tijdens het autorijden? Vanaf nu wel. Met Blindmeters.com. De nieuwe campagne van Ouders Van Verongelukte Kinderen en Happiness.

Maarten: “Het is eigenlijk crazy, ik had niet echt een idee hoeveel meter ik blind rijd bij een klein berichtje. Ik dacht 100 meter ofzo. Maar het is dus veel en veel meer…"Dorothee: “Klein berichtje, 20 meter dacht ik. Maar het was echt zot hoever het werkelijk was. Gewoon belachelijk.”
De campagne wordt eveneens ondersteund met een TV en cinema spot. Deze kwam tot stand dankzij het winnen van de Medialaan Fairtime award. De campagne Blindmeters werd bedacht en geproduceerd door het communicatiebureau Happiness in Brussel.
Ouders Van Verongelukte Kinderen en Happiness waren jaren terug de eersten om campagne te voeren over de gevaren van (eerst) gsm en (later) smartphone als afleiding aan het stuur: sedertdien is het fenomeen jammer genoeg niet verminderd, integendeel. Deze recentste gesel inzake verkeersonveiligheid heeft niet enkel nieuwe OVK-lotgenoten opgeleverd…, maar is intussen medefactor van zowat 30 procent van alle verkeersongevallen. Alle reden dus om het sensibiliseringswerk niet te lossen.
En, hoeveel meter rijd jij blind?
Ouders van Verongelukte Kinderen – Meters
Hoeveel meter rijd jij blind?
Client : OVK - Ouders van Verongelukte Kinderen
Contacts : Koen van Wonterghem, Ellen Ruys
Agency : Happiness Brussels
Executive Creative Management: Karen Corrigan
CD: Geoffrey Hantson
Creative Coach: Katrien Bottez
Creation: Roxane Schneider, Pieter Claeys
Group Account Director : Hans Smets
Account Manager : Tine Van Hasselt
Design: Dries Lauwers
Typographer: Edouard Schneider – Edsnor
Agency Producer: Bart Vande Maele, Sophie Gunsbourg
Digital Production : Bliss Entertainment
Digital Producer: Kris Van Wallendael
Head of Technology: Thomas Colliers
Sound Production Company : Raygun
Composer: Peter Baert
Film Production : Latcho Drom
Producers: Jeroen Berx, Efrosini Spanoudis
Director: Christopher Ross-Kellam
DOP: Edgar Dubrovskiy
Grading: Moxy
Head of motion : Remke Faber
Editor Social film: Simon Schuurman, Matthias Vandenbosch

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]


