Bombay Sapphire en Ogilvy Social.Lab toasten op Canvas

Crea / News

https://youtu.be/MzD4tdee-bk Eind oktober illustreerde Bombay Sapphire zijn slogan “Stir Creativity” met Canvas, een pop-up bar die een mix bracht van kunst en mixologie. Twee duo’s van kunstenaars en mixologen kwamen er samen en inspireerden elkaar op een unieke manier. Ze kregen carte blanche et mochten hun creativiteit de vrije loop laten. Het eerste duo bestond uit mixoloog Yen Pham en kunstenaarsduo Hell’O Collective. Artiest Sam Scarpulla en mixologe Noa Van Ongevalle waren het tweede duo. Het doel? Een witte ruimte samen omtoveren tot een explosie van creativiteit.Ogilvy Bombay
Om Belgen aan te moedigen om hun creatieve kant te laten zien, deed Bombay Sapphire een beroep op verschillende bureaus. Zo werd de mediastrategie verzorgd door OMD en was BORiS verantwoordelijk voor de organisatie van het event. Voor de PR- en social media campagne werkte Bombay Sapphire samen met Ogilvy Social.Lab. De PR-campagne bestond uit twee video’s, die de samenwerking tussen de kunstenaars en mixologen illustreerden. Daarnaast werd er ook een persbericht uitgestuurd en konden journalisten en influencers het werk van de kunstenaars komen bewonderen tijdens de grote openingsavond. De campagne op sociale media bestond uit de creatie en productie van content vóór en na het evenement. De campagne was een groot succes. Zo waren alle plaatsen voor het grote publiek al volzet, nog voor de pop-up bar de deuren opende. Daarnaast kwamen ongeveer 120 mensen, 20 journalisten en 31 influencers een kijkje nemen op deze unieke expo en werden maar liefst 400 posts rond het evenement gedeeld op sociale media.https://youtu.be/MzD4tdee-bk
Met zijn slogan “Stir Creativity” wil Bombay Sapphire iedereen oproepen om zijn creativiteit de vrije loop te laten. Voor het “CANVAS”-event werkte het merk in 2018 dan ook samen met heel wat Europese artiesten. Kirstie Barclay, brand manager bij Bombay Sapphire, legt uit: “De globale missie van Bombay Sapphire is om ieders creativiteit te stimuleren – dat is ons motto, dat aan de basis ligt van al onze activiteiten. Hierdoor kunnen we onze grenzen voortdurend verleggen en plezier beleven."

Credits
Creative Director: Mathieu Cardon
Art Directors: Gauthier Fairon, Pieter Delange
PR: Alessandra Teston, Alexia Baum, Amélie Canalaz
Copywriter: Sophie Bayet, Bill Bilquin, Pieter Decanniere
COO: An Vande Velde
Video’s: Olivier Petithttps://youtu.be/MzD4tdee-bk