Artistieke censuur blijft Peter Paul Rubens achtervolgen. In de 17e eeuw werd de Vlaamse barokschilder door de kerk gevraagd om camouflerende ‘lendedoekjes’ over bepaalde lichaamsdelen van zijn venusfiguren te schilderen. Vandaag gaan sociale media, waaronder Facebook, nog een stapje verder. Alle borsten, billen en cherubijnen van onder andere Rubens worden op deze platforms geweerd. Via artificiële intelligentie screenen ‘bots’ op Facebook naar naakt en ze maken hierbij geen onderscheid tussen pornografisch bloot of naakt in de kunst.
Toerisme Vlaanderen en Bowling stelden deze artistieke censuur vorige maand op ludieke manier aan de kaak. In het Rubenshuis werden ‘naaktkijkers’ met een Facebookaccount vriendelijk gevraagd het gebouw te verlaten. Met de stunt stuurt Toerisme Vlaanderen een uitnodiging naar Facebook: hoe lossen we dit samen op? Daar hebben ze intussen gereageerd en aanvaarden ze de uitnodiging om hierover in dialoog te gaan.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]