De Standaard en Mortierbrigade doen aan voortschrijvend inzicht

De Standaard is een krant die altijd de waarheid nastreeft. En die waarheid evolueert met de tijd. De waarheid van gisteren is met andere woorden niet noodzakelijk de waarheid van vandaag. In haar nieuwe campagne, van de hand van Mortierbrigade, schrijft De Standaard dan ook voort op oude koppen om aan te tonen dat je soms je eigen waarheden in vraag moet durven stellen, om te evolueren. Dat principe noemen ze voortschrijvend inzicht.
De Standaard gaat elke dag op zoek naar nieuwe, en completere, kennis. En kennis, dat is ook aanvaarden dat je eigen waarheden soms herzien moeten worden. Want standpunten evolueren met de tijd. In deze nieuwe campagne draait mortierbrigade spraakmakende koppen uit het verleden van De Standaard om, als bewijs dat de krant meegaat met de tijd en niet te beroerd is om haar eigen inzichten aan te passen als nieuwe feiten daarom vragen. Die koppen zijn soms achterhaald, soms ronduit schokkend, maar altijd gelinkt aan een tijdsgeest. Of het nu gaat om de term “Neger”, het verdedigen van diesel als milieubewuste keuze, of het gebrek aan geloof in de slaagkansen van commerciële televisie, het zijn stuk voor stuk waarheden die je nu niet meer in de pers zou zien verschijnen.De campagne loopt via alle kanalen en er is ook een activatie waarbij lezers die nog oude kranten hebben liggen met achterhaalde waarheden, hun exemplaar mogen inruilen tegen een hedendaagse krant.
CREDITS
Client: De Standaard
Client contacts: Emmanuel Naert, Klaartje De Bonnaire
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Jesse Van Gysel, Tom Meijer, Danny Vissers, Johan Van Oeckel (Terugroepactie)
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent d’Halluin, Dorien Mathijssen, Laura Deknock
Producer: Tuyen Pham
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Jonas Van Bael
DTP/retouches : Vito Latorrata, Sophie Bayeul
Digital Project Manager: Melissa Tack
Design: Wim De Dobbeleer
Production company: Divide
Producer: Maarten Baert
Soundstudio:
Producer: Maarten Baert
Soundstudio: Raygun
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]