ex-Boondoggles richten fintechbedrijf 33reasons op
De 'founding fathers' van Boondoggle's service design-propositie volgen hun hart en richten samen het fintechbedrijf 33reasons op. Per 1 januari 2019 hebben Pieter Lambrechts (CEO), Erik Meylemans (strategisch directeur) en Vincent Depoortere (directeur technologie & innovatie) het managementteam van Boondoggle verlaten. “Ondanks de internationale werkomgeving en de uitdagende projecten bij Boondoggle, bleef de wens om zelf een product te ontwikkelen regelmatig opduiken. In de loop van 2018 hadden we dan ook het gevoel dat het “nu of nooit” was en hebben we beslist de sprong te wagen,” aldus Vincent Depoortere.
Bij Boondoggle werkten de drie oprichters van 33reasons nauw samen sinds de opstart van de digital service design propositie in 2011. Hun werkterrein was vooral gefocuset op de financiële sector. Samen met hun team creëerden ze de eerste generatie mobiele apps van Belfius, lanceerden ze EVI, de directbank van Van Lanschot in België, loodsten ze Argenta in Nederland door een digitale transformatie en waren ze de innovatie partner van Moneyou (ABN Amro). “Onze opgebouwde ervaring in de financiële sector en onze passie voor een customer-centric product- en service-ervaring vormen het uitgangspunt voor een nieuwe financiële dienst met een positieve impact op ons dagelijks leven,” aldus Erik Meylemans.
Het trio beseft dat dit vertrek ook een grote verandering betekent voor Boondoggle, zegt Pieter Lambrechts, maar is er naar eigen zeggen van overtuigd dat er voldoende talent en ervaring in het team zit om zonder hen succesvol verder te gaan. "We kijken op een positieve manier terug naar onze samenwerking binnen Boondoggle en met een open vizier naar onze toekomst met 33reasons,” aldus Pieter Lambrechts.
Bij Boondoggle werkten de drie oprichters van 33reasons nauw samen sinds de opstart van de digital service design propositie in 2011. Hun werkterrein was vooral gefocuset op de financiële sector. Samen met hun team creëerden ze de eerste generatie mobiele apps van Belfius, lanceerden ze EVI, de directbank van Van Lanschot in België, loodsten ze Argenta in Nederland door een digitale transformatie en waren ze de innovatie partner van Moneyou (ABN Amro). “Onze opgebouwde ervaring in de financiële sector en onze passie voor een customer-centric product- en service-ervaring vormen het uitgangspunt voor een nieuwe financiële dienst met een positieve impact op ons dagelijks leven,” aldus Erik Meylemans.
Het trio beseft dat dit vertrek ook een grote verandering betekent voor Boondoggle, zegt Pieter Lambrechts, maar is er naar eigen zeggen van overtuigd dat er voldoende talent en ervaring in het team zit om zonder hen succesvol verder te gaan. "We kijken op een positieve manier terug naar onze samenwerking binnen Boondoggle en met een open vizier naar onze toekomst met 33reasons,” aldus Pieter Lambrechts.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]