Inzendingen uit meer dan 30 landen streden om de eerste Gerety Awards. Landen die de shortlist haalden zijn Australië, Brazilië, Canada, Chili, Colombia, Denemarken, Estland, Frankrijk, Duitsland, India, Italië, Japan, Libanon, Nederland, Nieuw-Zeeland, Filippijnen, Polen, Rusland, Spanje, Zweden, Thailand, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Inderdaad: geen Belgische bureaus, ongetwijfeld denken die in 2020 meer kans te maken op eremetaal.
De meest bekroonde netwerken zijn BBDO, VMLY&R, Mullen Lowe en Leo Burnett. BBDO-netwerk heeft 27 geselecteerde inzendingen, Mullen Lowe Network heeft 14 genomineerden op de shortlist staan, Leo Burnett Network heeft 15 genomineerden op de shortlist staan en VMLY&R Network heeft 14 geselecteerde inzendingen.
De Gerety Awards, die in januari van dit jaar van start zijn gegaan, wil via de jury de status quo van het prijzencircuit uitdagen. Mede-oprichter Lucía Ongay: "De executive judging sessies waren meeslepend en deze shortlist zal zonder twijfel een benchmark zijn voor alle andere awardshows dit jaar. We waren enthousiast om te zien wat onze jury zou kiezen en hoe het zich zal verhouden tot andere evenementen in de industrie. 80% van alle wereldwijde aankoopbeslissingen worden genomen door vrouwen, dus je hoopt dat de reclame altijd deze machtigste consumenten in gedachten heeft."
De Grand jury kiest nu de uiteindelijke winnaars, die eind juli bekend worden gemaakt.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]