Maison Slash lanceert parentfriendly marketing

Crea / News

maison slash 2Online magazine Maison Slash heeft naar eigen zeggen het allereerste parentfriendly marketingbureau ter wereld opgericht. Maison Slash wil bedrijven helpen om de juiste tone of voice te vinden bij het bereiken van gezinnen door middel van een juiste social strategy, storytelling, branding en marketing.

maison slash

Maison Slash werd vorig jaar in oktober opgericht door Ingrid Renders (ex-Ketnet) en Anne Cornut (blogster van het populaire "mama van vijf". Initieel ging het om een online magazine voor “rocknroll parents”. « Met Maison Slash mikken we op de generatie ouders die er nu is: millennial ouders die meer zijn dan gewoon mama en papa alleen, » vertelt Renders aan PUB. « Daarom is onze magazinewebsite opgedeeld in verschillende categorieën: zo kan je naast ouder ook foodaholic, thing maker, storyteller, travel addict, early adopter, entertainment junky of style lover zijn. Vandaar ook de naam “Maison Slash”, want millennial ouders hebben naast kinderen ook een carrière/vrije tijd. »

Ingrid Renders

Ingrid Renders

Het idee om het concept uit te breiden met een gloednieuw marketingbureau ontstond bij beide dames vanuit ervaringen op de werkvloer én omdat ze zichzelf ook als echte rock & roll ouders zien . « We voelden vanuit de markt dat er nood aan was, vooral omdat zoiets eigenlijk nog niet bestaat. Bij mijn vorige job bij Ketnet kregen we vaak van bedrijven de vraag of we hen niet konden helpen om die nieuwe generatie ouders te bereiken. Adverteren gebeurt namelijk niet meer zoals vroeger. Millennials zijn opgegroeid met reclame en doorprikken oude reclamegewoonten zoals bannering meteen. Mijn collega Anne stootte bij haar blog op dezelfde vragen. Toen voelden we: er is meer. »

Anne Cornut

Anne Cornut

Renders en Cornut zitten sinds begin de lente met klanten rond de tafel, maar vandaag komen ze met hun agency-website naar buiten. « Nu pas zijn we er klaar voor. Zo hebben we allebei onze job opgegeven om hier fulltime aan te werken. Sinds de lente hebben we al met enkele klanten samengezeten en gewerkt, zoals bijvoorbeeld de Vlaamse overheid en met Telenet. Ook ondermeer Ikea, A.S. Adventure, Toerisme Vlaanderen en Bosch behoren al tot onze klanten. Wat het verder zal geven, moeten we nog afwachten, maar we zijn alvast heel positief. »