De VRT zet nieuwe stappen in het aanbieden van educatieve programma’s. Vorige week kondigde VRT aan dat haar aanbod aanpast om leerlingen en leerkrachten te voorzien van een extra educatief aanbod. Dit gebeurde na overleg met Vlaams minister van Media Benjamin Dalle en Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. Nu breidt de VRT het aanbod verder uit met onder meer extra aanbod voor peuters en kleuters van Ketnet Junior.
“Meer dan ooit is er nood aan een publieke omroep die informeert, inspireert en verbindt. De VRT neemt in deze moeilijke tijden haar rol op. Voor onze jongste generatie is het van cruciaal belang dat we een ruim aanbod aan programma’s kunnen aanbieden via lineaire netten en via streaming op VRT NU,” zegt minister Benjamin Dalle.
Ketnet Junior wil er ook nu zijn voor de allerkleinsten en daarom werd er beslist om het lineair aanbod uit te breiden. Ketnet Junior is vanaf donderdag te vinden doorheen de dag op de verschillende zenders van VRT: van 6 tot 7.30 uur op het kanaal van Ketnet, van 8.30 tot 9.00 uur op het kanaal van Eén, en van 10 tot 18.45 uur op het kanaal van Canvas. Digitaal is Ketnet Junior een hele dag te bekijken via KetnetJunior.be en via de Ketnet Junior-app.
Ketnet brengt online een aanbod van educatieve programma’s waarmee leerkrachten en leerlingen aan de slag kunnen gaan. Het aanbod wordt dagelijks uitgebreid met programma’s die zich richten op verschillende leerdoelen, zoals bijvoorbeeld De Geonauten (wereldoriëntatie), Zooks (milieu) en Lucas enzo (Frans). Een volledig overzicht van het educatief aanbod van Ketnet is terug te vinden op Ketnet.be. Ook Karrewiet blijft het nieuws op de voet volgen, zowel via Ketnet.be als dagelijks op Ketnet om 17.50 uur. Alle informatie over het Coronavirus op kindermaat is terug te vinden op een handige overzichtspagina. Daarnaast verandert Ketnet de komende weken in #kotnet. Ook de Ketnet-wrappers blijven binnen in hun ‘kot’ en proberen er samen met de Ketnetters thuis het beste van te maken. Onder de overkoepelende wegwijzer #kotnet blijven de wrappers in verbinding met de kinderen thuis. Ze zorgen elke dag voor leuke filmpjes vanuit hun eigen kot, er komen quizjes, challenges, ochtendgymnastiek, interactieve uitdagingen,… en ze kijken mee naar alle extra educatieve content die Ketnet aanbiedt. Zo verspreidt ook Ketnet de boodschap van verbondenheid, solidariteit en connectiviteit.
Het zijn onzekere tijden, en jongeren zitten met veel vragen. Ook over seks en corona. Flo Windey van Studio Brussel, die de YouTube-reeks Flowjob presenteert, en Lotte Vanwezemael, huisseksuoloog van MNM, deden daarom een oproep bij die jongeren om te laten weten met welke vragen ze zitten. Die vragen beantwoorden ze in een video die de twee netten samen maakten en deelden op sociale media. De antwoorden werden opgesteld in samenspraak met Sensoa en FOD Volksgezondheid.
Senior Account Manager bij Epic
EPIC is looking for a passionate Senior Account Manager willing to reach new […]
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]