
Â
Roosje Koninckx uit Muizen en Richard Van der Vieren uit Zemst maakten vorig jaar hun auteursdebuut. Recepten en avonturen om kinderen uit hun kot te lokken, om buitenspelen en vuil worden weer hip en cool te maken. Dat werd het opzet van het boek Wolvenkinderen. Nu het coronavirus daar min of meer een stokje voor steekt, geeft Richard Van der Vieren samen met Maarten Serneels uit Sint-Katelijne-Waver een nieuwe impuls aan dat verhaal via Ohana. “In uw kot blijven klinkt niet moeilijk, maar als ouders beseffen we dat het met een stel wolvenkinderen in huis makkelijker gezegd is dan gedaan,” vertelt het duo. “We kregen vanuit verschillende hoeken dramatische berichten van gezinnen. De alarmbel galmde door hun hoofd bij het horen van de combinatie thuiswerk en kinderen thuis. Dat zette ons meteen aan om een crisisvergadering te houden.”

Ohana means family
Ohana creëert content via foto, video en storytelling. Het opzet: concepten bedenken én uitwerken op maat van bedrijven. Al straalt de passie van beide heren ook uit op eigen projecten. “Dit bedrijf staat nog in de startblokken, maar op het fluitsignaal konden we niet wachten,” vertelt Maarten Serneels. “Onze naam betekent letterlijk familie en laat het nu net families zijn die we met het eerste, eigen concept willen helpen.” De crisisvergadering had dan ook meteen resultaat: een survivalgids die het in-uw-kot-blijven nét iets draaglijker maakt. Van Help eens een oudje! en The floor is lava! tot het houden van een omgekeerde dag en het planten van een eigen moestuin. Verveling zal zo niet in jouw huishouden voorkomen.
Ohana creëert content via foto, video en storytelling. Het opzet: concepten bedenken én uitwerken op maat van bedrijven. Al straalt de passie van beide heren ook uit op eigen projecten. “Dit bedrijf staat nog in de startblokken, maar op het fluitsignaal konden we niet wachten,” vertelt Maarten Serneels. “Onze naam betekent letterlijk familie en laat het nu net families zijn die we met het eerste, eigen concept willen helpen.” De crisisvergadering had dan ook meteen resultaat: een survivalgids die het in-uw-kot-blijven nét iets draaglijker maakt. Van Help eens een oudje! en The floor is lava! tot het houden van een omgekeerde dag en het planten van een eigen moestuin. Verveling zal zo niet in jouw huishouden voorkomen.
Â
Blijf in uw kot, maar maak plezier
Om de kinderen niet helemaal uit hun online wereld te halen, is de survivalgids enkel online te vinden. Gratis ook, want the struggle is real voor ouders. Dagelijks worden er nieuwe activiteiten gepubliceerd. Voor jong én oud. Ook de hashtag #wolvenkinderen is inmiddels een goed ingeburgerd begrip op Instagram. Daar komt nu ook de hashtag #wolvenkinderenlockdown bij.
Om de kinderen niet helemaal uit hun online wereld te halen, is de survivalgids enkel online te vinden. Gratis ook, want the struggle is real voor ouders. Dagelijks worden er nieuwe activiteiten gepubliceerd. Voor jong én oud. Ook de hashtag #wolvenkinderen is inmiddels een goed ingeburgerd begrip op Instagram. Daar komt nu ook de hashtag #wolvenkinderenlockdown bij.
“Met Ohana komen we nu dus vroegtijdig uit ons kot. Momenteel nog om families te entertainen. Al staan er ook heel wat bedrijfsverhalen te wachten om in een straffe actie als de deze te worden omgezet,” besluit Richard Van der Vieren.
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]