💊Starring Jane geeft gratis digitaal advies

Communication / News

Op een moment dat iedereen in quarantaine zit is digitalisering belangrijker dan ooit. Veel kmo’s zitten met de handen in het haar, weten niet goed hoe ze de crisis nu moeten aanpakken en hoe ze kunnen anticiperen op het na-coronatijdperk. Maar wie nu op tijd schakelt komt straks sneller de bocht uit. Daarom heeft Starring Jane de ‘Jane’s Hotline’ opgestart, die bemand wordt door een taskforce van zeven ervaren digitals die zelf ook van thuis uit werken. Kmo’s kunnen er gratis digitaal advies bekomen, zelfs zonder klant te zijn.

Voor het Gentse full service digital agency is dit een kolfje naar haar hand. David Bintein van Starring Jane licht toe: “Zelf zitten we allen sowieso nog voor weken vast in eigen huis en we kunnen best wat cruciale knowhow over digitale hulpmiddelen delen. Nu de meeste werknemers georganiseerd zijn op telewerken en conference calls, is er voor hun werkgevers ook tijd om grondig na te denken over wat nu echt belangrijk is voor hun business en hoe ze toch nog (extra) omzet kunnen genereren via digitale weg.”

Zo zitten ze wellicht met vragen over hun online marketingstrategie. Moet die nu aangepast worden nu hun potentiële klanten veel meer tijd online doorbrengen? Is het dan nodig om bij te sturen, moeten budgetten anders worden verdeeld, en hoe vertaalt zich die aanpak? Hoe kan de online verkoop gestimuleerd worden nu de fysieke winkel gesloten is? Zijn er kansen of opportuniteiten die nu niet benut worden? Kan het telewerken van de medewerkers nog vlotter? Digitalisering is alvast cruciaal, want digitaal is waar velen momenteel op overleven.

“Crisissen zijn uitdagingen,” vervolgt Bintein. “De kunst is dus om als bedrijf in te spelen op deze nieuwe situatie. Geef je doelpubliek waar ze momenteel nood aan hebben. Wie als eerste met doeltreffende maatregelen op de proppen komt, heeft een streepje voor op de concurrentie.” Meer info over Jane’s Hotline vindt u op de website van Starring Jane