💊Café Courage ook voor voetbalkantines

Marketing / News

Ruim een week geleden lanceerde AB InBev het digitaal platform www.cafecourage.be om de cafés te ondersteunen. Op www.cafecourage.be kan elke caféganger virtueel een Stella Artois, Jupiler, Diekirch, Ginette Lager of Jupiler 0,0% bestellen ter waarde van 2,5 euro. AB InBev stort de betaling van de consument integraal door naar de cafés via een externe partij. Zo helpt de brouwer de kasstromen van de cafés te ondersteunen tijdens deze moeilijke periode. Daarenboven doneert AB InBev voor elke bestelling die een consument plaatst, dezelfde consumptie aan gratis goederen aan dat café tot het nationaal 3,6 miljoen pinten bereikt.

Aangezien de Belgische voetbalcompetities stopgezet zijn - tot spijt van wie 't benijdt: Club Brugge is dus kampioen in de hoogste klasse - en gezellig samenzijn in de kantine er even niet inzit, opent Café Courage nu ook haar deuren voor de voetbalkantines. Voetbalfans kunnen nu al virtueel in hun kantine hun pintje bestellen en het consumeren wanneer de voetbalcompetities opnieuw herstarten. Josse Peremans, marketing manager Stella Artois, Jupiler en Diekirch: “AB InBev wil de horeca ondersteunen door een systeem van voorafbetaling van pintjes te lanceren. Als ’s werelds grootste bierbrouwer hebben wij een verantwoordelijkheid ten opzichte van onze partners. Mensen bestelden op dit moment al liefst 53.000 pintjes via ons platform, dat is een enorm succes. Voetbalclubs vormen een belangrijke verbindende factor voor onze lokale gemeenschappen. We hopen dan ook dat mensen nu ook massaal hun favoriete voetbalclub en kantine zullen ondersteunen.”

De Koninklijke Belgische Voetbalbond en zijn regionale federaties zullen alle voetbalclubs contacteren om deel te nemen aan Café Courage. Manu Leroy, marketing en communicatiedirecteur KBVB: “De kantines zijn voor onze voetbalclubs een belangrijke bron van inkomsten. In deze nooit geziene en moeilijke tijden voor de Belgische voetbalclubs is Café Courage een mooi initiatief om hen een hart onder de riem steken. Café Courage moedigt mensen aan om nu al virtueel in hun favoriete kantine hun pintje te bestellen en het te consumeren wanneer de voetbalwereld weer op volle toeren draait. We zetten dan ook graag onze schouders onder dit initiatief van onze partner AB InBev, samen met de regionale federaties Voetbal Vlaanderen en ACFF.”

Ook andere biermerken en brouwerijen zetten zich in voor het overleven van onze cafés, aan de hand van gelijkaardige acties, het verlagen of stopzetten van de maandelijkse huur enzovoort. Eén ding is zeker: de Belg houdt van zijn cafés en ook hier is er veel solidariteit.