💊Dallas Antwerp wordt #tijdelijkinzetbaar

Communication / News

Zo goed als elk communicatiebureau deelt vandaag in de klappen die corona uitdeelt. Dallas Antwerp moet noodgedwongen ook werknemers tijdelijk werkloos stellen. Maar zoals met elke crisis zijn er ook nu twee manieren om daarnaar te kijken. Want ‘tijdelijk werkloos’ impliceert dat je ook ‘tijdelijk inzetbaar’ bent. Daarom lanceert Dallas Antwerp tijdelijkinzetbaar.be, een goodwill actie waarbij een aantal skills van het bureau zich belangeloos zullen inzetten voor organisaties en bedrijven die hen challengen met een uitdaging of een probleem dat ze ondervinden door de huidige coronacrisis.

“Omdat het kan. En omdat we vinden dat het moet. Wanneer je kan terugvallen op een vangnet van tijdelijke werkloosheid dan mag je ook iets teruggeven, vinden we,” zegt Stijn Gansemans, creative partner bij Dallas Antwerp. De oproep gebeurt via een social campagne die leidt naar de landingspagina tijdelijkinzetbaar.be, waar organisaties hun uitdaging of probleem kunnen achterlaten. Dallas Antwerp zal daar drie uitdagingen uit kiezen en met een team van verschillende skills een antwoord op trachten te geven, na een interne brainstorm. “Imagine Impact is onze visie en overtuiging,” voegt managing partner Dirk Cassiers daar aan toe. “Het is mĂ©Ă©r dan ooit gepast dat we onze toegevoegde waarde kunnen inzetten om impact te scoren voor bedrijven en organisaties die daar doorgaans geen toegang toe hebben.”

In het licht van de oproep van ACC om het ‘tijdelijk werkloos’-statuut niet te misbruiken, benadrukt Dallas dat alle werknemers die hieraan meewerken dat onbezoldigd en op volledig vrijwillige basis doen. Het initiatief past bovendien perfect binnen het wettelijke kader van de RVA-richtlijnen rond tijdelijke werkloosheid.