💊De Lijn en Lijncom danken iedereen die helpt

Media / News

De Lijn en dochterbedrijf Lijncom zetten iedereen die zijn steentje bijdraagt in de bloemetjes met een uitgebreide campagne op bussen, trams en digitale borden. De gezichten van onze anonieme helden, die in deze moeilijke periode dagelijks klaar staan om anderen te helpen, zullen de komende weken in groot formaat in Vlaanderen te bewonderen zijn. Om deze toppers elke dag van en naar hun werkplaats te brengen, waar zij het verschil kunnen maken, blijft De Lijn graag in beweging.

'Blijf in uw kot' - Terwijl het grootste deel van de bevolking wordt gevraagd om zoveel mogelijk binnen te blijven, is het van essentieel belang dat onder andere zorgverleners maar ook arbeiders, technici, postbodes, koeriers, chauffeurs, supermarktpersoneel en vele andere aan de slag kunnen blijven. Zij houden immers onze samenleving draaiende in coronatijden. Daarom blijven de bussen en trams van De Lijn elke dag uitrijden: De Lijn wil haar steentje bijdragen en al deze helden dagelijks vervoeren van en naar hun werkplaats. Roger Kesteloot, CEO van De Lijn: "We hebben in deze bijzondere coronatijden een belangrijke maatschappelijke rol te vervullen: alle mensen die elke dag klaar staan om te helpen, hebben vervoer van en naar het werk nodig. Daar kunnen wij als vervoermaatschappij ons steentje bijdragen. Onze chauffeurs zien elke dag persoonlijk welke inspanningen deze mensen leveren voor elk van ons. Ik deel hun erkentelijkheid en tegelijkertijd ben ik erg trots op onze eigen medewerkers. Want niet alleen onze chauffeurs maar ook onze mensen achter de schermen zoals technici en onderhoudspersoneel dragen in deze moeilijke omstandigheden evenzeer bij door hun essentiële taken op te nemen."

Lijncom - foto's Jef Matthee

Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters, is blij met deze campagne van De Lijn: "Ik juich  dit initiatief en deze campagne zeker toe en dank tevens iedereen binnen de vervoermaatschappij De Lijn die er voor zorgt dat openbaar vervoer mogelijk blijft voor zij die het nodig hebben voor hun verplaatsingen." Het medium van De Lijn wordt op eigen kosten ingeschakeld in een een grote en welgemeende “Dank U”-campagne voor al diegenen die onze samenleving verder doen draaien, verduidelijkt Marc Descheemaecker, die de opdracht hiertoe gaf aan de managementteams van De Lijn en Lijncom.

De Lijn en Lijncom zetten dus mediaruimte op de bussen en trams in. Met een brede campagne op 210 voertuigen verspreid over Vlaanderen en op haar digitale borden willen De Lijn en Lijncom iedereen die helpt, bedanken én moed inspreken. Christine Van den Berghe, CEO van Lijncom: "We kozen voor een campagne over volledig Vlaanderen. Zowel ons digitaal aanbod met 22 schermen in de Antwerpse premetro als onze voertuigen worden ingezet. We kozen voor grote en impactvolle formaten om deze uitzonderlijke boodschap kracht bij te zetten. Op oa. 10m2 tonen we beelden van mensen die aan het werk zijn om ons allemaal door deze moeilijke periode te helpen. We kozen er bewust voor om mensen die achter de schermen werken in de kijker te zetten. We vinden het belangrijk om met deze actie alle grote en kleine helden een hart onder de riem te steken en mee te geven dat we voor hen graag in beweging blijven."