💊Ohana gaat verveling tegen met Survivalgids

Communication / News

“Blijf in uw kot” en “Telewerk is de norm”. Ons land worstelt met het coronavirus, terwijl jij thuis misschien met een stel wolvenkinderen worstelt. In beide gevallen een moeilijke strijd. Voor dat eerste bestaat momenteel nog geen medicijn, maar voor dat laatste hebben Richard van der Vieren en Maarten Serneels naar eigen zeggen dĂ© troef in handen om in het partijtje worstelen te zegevieren. Met hun nieuw bedrijf Ohana, gevestigd in Antwerpen, brengen ze de Wolvenkinderen Blijf-in-uw-Kot Survivalgids uit. Richard Van der Vieren maakt al enige tijd het mooie weer op de feestjes van Steve Aoki en Marshmello met AOOATV – An Overdose Of Awesomeness. Maarten Serneels doet hetzelfde bij tal van bedrijven met zijn Antwerpse digital agency Artcore Society. De twee bundelen voortaan ook de krachten om bedrijven bij te staan met video, foto en storytelling.
 
Roosje Koninckx uit Muizen en Richard Van der Vieren uit Zemst maakten vorig jaar hun auteursdebuut. Recepten en avonturen om kinderen uit hun kot te lokken, om buitenspelen en vuil worden weer hip en cool te maken. Dat werd het opzet van het boek Wolvenkinderen. Nu het coronavirus daar min of meer een stokje voor steekt, geeft Richard Van der Vieren samen met Maarten Serneels uit Sint-Katelijne-Waver een nieuwe impuls aan dat verhaal via Ohana. “In uw kot blijven klinkt niet moeilijk, maar als ouders beseffen we dat het met een stel wolvenkinderen in huis makkelijker gezegd is dan gedaan,” vertelt het duo. “We kregen vanuit verschillende hoeken dramatische berichten van gezinnen. De alarmbel galmde door hun hoofd bij het horen van de combinatie thuiswerk en kinderen thuis. Dat zette ons meteen aan om een crisisvergadering te houden.”
Ohana means family

Ohana creĂ«ert content via foto, video en storytelling. Het opzet: concepten bedenken Ă©n uitwerken op maat van bedrijven. Al straalt de passie van beide heren ook uit op eigen projecten. “Dit bedrijf staat nog in de startblokken, maar op het fluitsignaal konden we niet wachten,” vertelt Maarten Serneels. “Onze naam betekent letterlijk familie en laat het nu net families zijn die we met het eerste, eigen concept willen helpen.” De crisisvergadering had dan ook meteen resultaat: een survivalgids die het in-uw-kot-blijven nĂ©t iets draaglijker maakt. Van Help eens een oudje! en The floor is lava! tot het houden van een omgekeerde dag en het planten van een eigen moestuin. Verveling zal zo niet in jouw huishouden voorkomen.
 
Blijf in uw kot, maar maak plezier

Om de kinderen niet helemaal uit hun online wereld te halen, is de survivalgids enkel online te vinden. Gratis ook, want the struggle is real voor ouders. Dagelijks worden er nieuwe activiteiten gepubliceerd. Voor jong én oud. Ook de hashtag #wolvenkinderen is inmiddels een goed ingeburgerd begrip op Instagram. Daar komt nu ook de hashtag #wolvenkinderenlockdown bij.
“Met Ohana komen we nu dus vroegtijdig uit ons kot. Momenteel nog om families te entertainen. Al staan er ook heel wat bedrijfsverhalen te wachten om in een straffe actie als de deze te worden omgezet,” besluit Richard Van der Vieren.