đź’ŠPublicis Groupe lanceert #homeworkingchallenge

Communication / News

Op woensdagavond 11 maart, nog voor de verklaringen van de regering, besliste Publicis Groupe Belgium al om over te schakelen naar thuiswerk-modus. Op vrijdag 13 maart  zat iedereen thuis. Alle collega’s maken er het beste van, want er is massa’s werk, maar wat iedereen toch het meest mist, is het contact met elkaar, de small talk, de practical jokes. En dat inspireerde het social media team om aan het thuiswerken een leuke twist te geven met de #homeworkingchallenge. Thank God for Social Media! 

Om de verbondenheid en teamspirit te behouden, lanceerde Publicis Groupe Belgium de #homeworkingchallenge op Instagram. Dankzij de #homeworkingchallenge deelt iedereen zijn werkplek met zijn collega’s, liefst op originele wijze. Intussen is het initiatief al opgepikt door andere landen, dus het lijkt erop dat #homeworkingchallenge wél nog de grenzen zal over geraken. Naast de #homeworkingchallenge post het team ook dagelijks tips op Instagram om de komende weken zo productief en gemotiveerd mogelijk door te brengen. De tips zijn gemaakt om het leven in huis aangenamer te maken, van een dagelijkse routine vinden tot een social distancing approved coffee break met je favoriete co-worker. Er wordt nu nog nagedacht hoe de traditie van de vrijdagavond, nl. “Fridays are for dancing”-samenkomsten ook naar de digitale wereld kunnen gebracht worden. Noot: in andere omstandigheden gaan ze bij Publicis samen een pint drinken in een of ander café in Molenbeek.

Met deze initiatieven wil Publicis Groupe zijn steentje bijdragen door de maatregelen van de overheid in een leuk digitaal jasje te steken en alle medewerkers constant te motiveren zich aan de regels te houden. En er meteen voor te zorgen dat medewerkers via social distancing virtueel dichter bij elkaar komen.