10 dingen die je niet mag vergeten bij het opstellen van een eventbudget

Communication / Marketing / News

- Partner Content - 
event budget Kinepolis ‘Wat kost een evenement?’ Een cruciale vraag die eenvoudig lijkt, maar dat allesbehalve is. Je zal namelijk te maken krijgen met eindeloos veel opties die je budget de hoogte injagen, of net naar beneden halen. Hieronder alvast 10 aandachtspunten die je niet uit het oog mag verliezen.

  1. Heb je geen vooraf bepaald budget? Maak op voorhand een schatting (op basis van vorige events of via online research).
  2. Vergeet niet om voldoende budget uit te trekken voor straffe sprekers en hun eventuele extra eisen.
  3. Vraag na of je evenementenlocatie ook audiovisuele faciliteiten en ondersteuning Indien niet, kan het prijskaartje oplopen.
  4. Leg je harde werk vast op foto of video. Reserveer dus wat budget voor een professionele foto- en/of videograaf. Perfect materiaal om later opnieuw in te zetten.
  5. Jij steekt ongetwijfeld graag de handen uit de mouwen, maar op de dag zelf laat je je best omringen door extra personeel voor ondersteunende taken.
  6. Budgetvriendelijk communiceren? Ga aan de slag met je eigen adressenbestand en stuur je uitnodigingen via gratis tools als Mailchimp.
  7. Voorzie een rampenfonds voor wanneer er iets fout loopt. Murphy kun je nooit volledig uitsluiten.
  8. Ga je toegangsgeld vragen voor je evenement of niet? Je beschikbare budget krijgt hierdoor alvast een boost.
  9. Zorg voor een wervend sponsordossier en scoor enkele passende sponsoren. Het vraag een extra inspanning, maar het levert je beslist iets op.
  10. Werk een gedetailleerd budget uit, al dan niet binnen een geschikte tool. Hoe meer details, hoe makkelijker het is om alles op te volgen én te evalueren achteraf.

Deze opsomming zet je alvast op weg. Het volledige verhaal met alle tips van Kinepolis Business vind je terug in deze handige e-book. Download het hier.

Kinepolis_logo