Weg met die veroordelende blikken

Crea / News

Nightingale largeParcify kennen we al enige tijd van de fietskoeriers in de stad, maar naast pakketjes bezorgt deze delivery service naar eigen zeggen vooral slimme oplossingen die echt een verschil kunnen maken in het dagelijks leven. Parcify heeft Nightingale gevraagd om een digital first campagne uit te rollen, waarmee ze de bezorgdienst positioneren als lifestyle brand en solution maker door middel van een online videoproductie.

De focus van de video ligt volledig op de ervaring van de gebruiker. In een digital en soms zelfs mobile first samenleving, is sterke storytelling op digitale platforms essentieel geworden om de boodschap over te brengen. In de video volgen we het verhaal van een jonge, ambitieuze vrouw die normaal haar pakketjes op kantoor laat leveren, maar daar te maken krijgt met veroordelende blikken. Wanneer ze pumps online koopt, stelt ze dit keer het bezorgadres bij haar thuis in, maar omdat een vriendin haar last-minute vraagt om iets te gaan drinken, moet ze dit de volgende dag veranderen: een probleem dat Parcify gemakkelijk oplost. Het broeierige ritme van de soundtrack 'Similarities' van de Belgische band Felix Pallas complementeert de modieuze, maar toch toegankelijke en eigentijdse sfeer.

Daarnaast sluiten de twee opnamelocaties - Fosbury & Sons als creatieve coworking-ruimte en Bar Rodin als intieme bar - naadloos aan bij de verhaallijn. Deze storyline werd uitgeschreven door Nightingale zelf, het experimental concept agency gevestigd in Antwerpen, Berlijn en Amsterdam.

CREDITS

Concept by Nightingale  |  Directed by Stijn Nachtergaele  |  Production by Chanel Selleslach
Script by Yasmine Comyn  |  DOP by Maxime Desmet  |  Gaffer by Gaston Gastruye
Montage by Maxime Desmet  |  MUaH by Sharon De Winter  |  Set Dressing by Lise Luyckx
Set Photography by Francis Vanhee & Yoeri Jonker