Mortierbrigade en de UGent voerden een ongebruikelijk experiment uit met studenten. Een aantal professoren gaf les op basis van dubieuze, soms totaal onjuiste beweringen. Het opzet? De kritische geest van de studenten testen. De universiteit wilde zien hoe lang het duurde vooraleer studenten reageerden en zich verzetten tegen de stellingen van hun professoren. Dit experiment, met als bedoeling de studenten aan te zetten om te reageren en kritisch te denken, wil de filosofie van de UGent opnieuw bekrachtigen. DURF DENKEN staat voor durven ‘kritisch’ denken, een absolute meerwaarde in een maatschappij waarin fake news dagelijkse kost is.


https://www.youtube.com/watch?v=KyWS_ahQ_4I
Credits
Client: Universiteit Gent
Client contacts: Isabel Paeme, Laurens Beke
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
AD: Laurie Lacourt
Copywriter : Catherine Hermans
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent d’Halluin
Producer: Olivia Naudts
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Jonas Van Bael
Studio : Sophie Bayeul, Vito Latorrata
Photographer : Jan Opdekamp
Digital strategy: Laura Deknock
Digital company: mortierbrigade digital manufacture
Production company: Caviar
Director: Tom Willems
Producer: Shana Duprez
Sound: Gregory Caron
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]