Mortierbrigade en UGent houden studenten voor de gek

Mortierbrigade en de UGent voerden een ongebruikelijk experiment uit met studenten. Een aantal professoren gaf les op basis van dubieuze, soms totaal onjuiste beweringen. Het opzet? De kritische geest van de studenten testen. De universiteit wilde zien hoe lang het duurde vooraleer studenten reageerden en zich verzetten tegen de stellingen van hun professoren. Dit experiment, met als bedoeling de studenten aan te zetten om te reageren en kritisch te denken, wil de filosofie van de UGent opnieuw bekrachtigen. DURF DENKEN staat voor durven ‘kritisch’ denken, een absolute meerwaarde in een maatschappij waarin fake news dagelijkse kost is.


https://www.youtube.com/watch?v=KyWS_ahQ_4I
Credits
Client: Universiteit Gent
Client contacts: Isabel Paeme, Laurens Beke
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
AD: Laurie Lacourt
Copywriter : Catherine Hermans
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent d’Halluin
Producer: Olivia Naudts
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Jonas Van Bael
Studio : Sophie Bayeul, Vito Latorrata
Photographer : Jan Opdekamp
Digital strategy: Laura Deknock
Digital company: mortierbrigade digital manufacture
Production company: Caviar
Director: Tom Willems
Producer: Shana Duprez
Sound: Gregory Caron
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]