Cannes heeft aandacht voor maatschappelijke thema's

We hebben al eerder bericht over Act Responsible in Cannes, de jaarlijkse tentoonstellingen met campagnes rond bepaalde maatschappelijke thema's, bovendien open voor het grote publiek. Minder mediageniek dan de Cannes Lions, maar daarom niet minder interessant. Eind deze week worden de trofeeën uitgedeeld, op basis van stemmen van (virtuele) bezoekers: u kunt uw stem ter plekke uitbrengen, maar ook via het internet:. http://act-responsible.org/cannes-2015/
Enkele campagnes die alvast de aandacht van onze man in Cannes trokken:
thema 'Planeet'
IFAW (Young & Rubicam Paris) « Tout n’est pas facile à fabriquer", schokkende beelden die slim inspelen op 3D-printen.
Thema 'Educatie'
Buick/verkeersveiligheid (Lowe Shanghai), een campagne die verkeersslachtoffers in beeld brengt.
Thema 'Mensenrechten'
28 Too Many (Ogilvy UK), een campagne tegen genitale verminking. De Europese vlaggen doen ons eraan herinneren dat dit niet enkel ver weg van ons gebeurt.
Thema 'Solidariteit'
Fondation Abbé Pierre (BDDP & Fils France), een reeks advertenties om de daklozen onder de aandacht te brengen. Geen nieuw idee, wel tot een maximale efficiëntie gebracht.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]


