We hebben al eerder bericht over Act Responsible in Cannes, de jaarlijkse tentoonstellingen met campagnes rond bepaalde maatschappelijke thema's, bovendien open voor het grote publiek. Minder mediageniek dan de Cannes Lions, maar daarom niet minder interessant. Eind deze week worden de trofeeën uitgedeeld, op basis van stemmen van (virtuele) bezoekers: u kunt uw stem ter plekke uitbrengen, maar ook via het internet:. http://act-responsible.org/cannes-2015/
Enkele campagnes die alvast de aandacht van onze man in Cannes trokken:
thema 'Planeet'
IFAW (Young & Rubicam Paris) « Tout n’est pas facile à fabriquer", schokkende beelden die slim inspelen op 3D-printen.
Thema 'Educatie'
Buick/verkeersveiligheid (Lowe Shanghai), een campagne die verkeersslachtoffers in beeld brengt.
Thema 'Mensenrechten'
28 Too Many (Ogilvy UK), een campagne tegen genitale verminking. De Europese vlaggen doen ons eraan herinneren dat dit niet enkel ver weg van ons gebeurt.
Thema 'Solidariteit'
Fondation Abbé Pierre (BDDP & Fils France), een reeks advertenties om de daklozen onder de aandacht te brengen. Geen nieuw idee, wel tot een maximale efficiëntie gebracht.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]